اتهام زنی وزارت خارجه عربستان به حزب الله لبنان

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که دادگاه لاهه ادعای نقش حزب الله در قتل رفیق حریری را رد کرد، وزارت خارجه عربستان مقاومت لبنان را به ایجاد بی ثباتی در این کشور متهم کرد.

اتهام زنی وزارت خارجه عربستان به حزب الله لبنان

به گزارش به نقل از راشاتودی، در حالی که بر اساس حکم دادگاه لاهه در مورد پرونده قتل رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان سران سوریه و حزب الله لبنان از هر گونه ارتباطی با مرگ وی تبرئه شدند، وزارت خارجه عربستان باز هم ادعاهای پیشین خود را تکرار نموده و مدعی شد افرادی که در ترور حریری نقش داشته اند، ارتباط نزدیکی با حزب الله داشته اند و مسئولان حزب الله باید محاکمه شوند.

بر این اساس، در حالی که حزب الله همیشه دارای تفکرات مستقلی بوده و ارتباط آن با ایران در راستای اهداف مشترک مقاومت است، عربستان گروه مقاومت در لبنان را ابزاری برای ایران در دخالت و خرابکاری توصیف کرد. این ادعاها در حالی مطرح می گردد که عربستان پس از گذشت سالها از شروع جنگ یمن، شمار زیادی از زنان و بچه ها را در این کشور آواره نموده و فاجعه ای بشری در این کشور در آستانه رقم خوردن است.

وزارت خارجه همچنین تلویحا مدعی شد حزب الله باید به خلع سلاح تن دهد.

روز گذشته دادگاه بین المللی کیفری در لاهه اظهار داشت: هیچ مدرکی مبنی بر مشارکت (شهید) مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11211

به "اتهام زنی وزارت خارجه عربستان به حزب الله لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی وزارت خارجه عربستان به حزب الله لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید