از سهم ایران در علوم قرون وسطی تا دانشنامه ابزار و آلات

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران تازه ترین آثار پژوهشی منتشر شده در بنیاد ایرانشناسی روانه بازار کتاب شد. جلد نخست کتاب های دانشنامه ابزار و آلات (نظامی و رزمی)، سهم ایران در علوم قرون وسطی و چهارمین جشنواره عکس بنیاد ایران شناسی کتاب هایی است که از سوی بنیاد ایرانشناسی منتنشر شده است.

از سهم ایران در علوم قرون وسطی تا دانشنامه ابزار و آلات

دانشنامه ابزار و آلات به دلیل سهولت دسترسی به مدخل های مورد نظر اشیاء و کاربردی بودن ترتیب الفبایی در تدوین دایره المعارف ها، براساس الفبایی تدوین و تألیف شده است علاوه بر این طبقه بندی، تنظیم موضوعی و رده ای نیز لحاظ شده یعنی هر دانشنامه جداگانه تدوین و تألیف شده و سپس بر اساس ترتیب الفبایی تنظیم و چیده شده اند.

این دانشنامه شامل 18 جلد است که جلد نخست آن مربوط به ابزاروآلات نظامی و رزمی است در 368 صفحه و به قیمت 110 هزار تومان توسط بنیاد ایران شناسی منتشر شده است.

کتاب سهم ایران در علوم قرون وسطی با فرازهایی از گفتار مشاهیر و همچنین تحقیقات مترجم در مورد توجه به علم در اسلام آغاز شده و در ادامه مقالاتی ارزشمند از دانشمندان و مورخان غربی ترجمه و ارائه شده است. این کتاب در 216 صفحه به قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب چهارمین جشنواره عکس بنیاد ایران شناس شامل 78 عکس برگزیده چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی با عنوان آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین شامل (بقعه و مزار، بنای عمومی، بنای مذهبی، خانه، دخمه و آتشکده، حجاری ، قلعه، کاخ و ...) منتشر شد.

این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی در 200 صفحه و به قیمت 185 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15288

به "از سهم ایران در علوم قرون وسطی تا دانشنامه ابزار و آلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سهم ایران در علوم قرون وسطی تا دانشنامه ابزار و آلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید