اعتراضات ضد نژادپرستی در ویسکانسین در آستانه سفر ترامپ

به گزارش دَبی بلاگ، در آستانه سفر برنامه ریزی شده دونالد ترامپ به ایالت ویسکانسین آمریکا، حدود 1000 معترض به تجمعی ضد نژادپرستی در شهر کنوشا پیوستند و شعار جان سیاهپوستان مهم است و عدالت نباشد، صلح نیست سر دادند.

اعتراضات ضد نژادپرستی در ویسکانسین در آستانه سفر ترامپ

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، پدر جیکوب بلیک، جوان 29 ساله ای که به تازگی هدف شلیک های پیاپی نیروهای امنیتی آمریکا از ناحیه پشت قرار گرفته و فلج شده است، از معترضان خواسته تا از انجام اقدامات خرابکارانه که بر اعتراضات مسالمت آمیز سایه می اندازد، خودداری نمایند.

او در جمع طرفداران پسرش در کنوشا که قطب اعتراضات شده است، گفت: مردم خوب این شهر می فهمند. اگر ما این را از بین ببریم، چیزی نداریم. این کار را متوقف کنید.

تیراندازی که جیکوب بلیک آن هم مقابل فرزندانش، این شهر را به تازه ترین کانون توجه در اعتراضات سراسری آمریکا علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تبدیل نموده است. ترامپ که موضع سفت و سختی علیه معترضان دارد، سه شنبه به کنوشا سفر می نماید تا مقام های امنیتی ملاقات نموده و به برآورد خسارت بپردازد.

یکی از فعالان در تجمع روز شنبه گفت: حرفی که می خواهم به رئیس جمهوری آمریکا بزنم این است که اعضای جنبش جان سیاهپوستان مهم است، اراذل و اوباش و غارتگر نیستند. او ما را سرزنش می نماید اما نباید اینطور باشد.

روز شنبه معترضان در کنوشا همچنین پیغام هایی در همبستگی با بلیک روی دیوارها نوشتند اما پیش از آن خساراتی به مغازه ها وارد شد. ساکنان محلی امید دارند پس از چهار شب اعتراضات آرام گردد. بعضی از معترضان ماسک هایی به چهره داشتند که روی آنها نوشته بود عدالت برای جیکوب و بدین ترتیب بر لزوم برقراری عدالت نژادی تاکید کردند.

یکی از معترضان گفت: ما خسته ایم. هیچ بهانه ای برای این نوع نژادپرستی پذیرفتنی نیست. ممکن بود هر کدام از ما هدف قرار بگیریم؛ من یا برادرم یا خواهرم. این فرایند باید متوقف گردد.

تا روز آدینه بیش از 1000 سرباز گارد ملی در کنوشا مستقر شدند که بیشتر آنها از این ایالت نیستند. دونالد ترامپ به استقرار نیروهای بیشتر با هدف برقراری نظم تهدید نموده است که به مذاق مسوولان این ایالت خوش نیامده است.

انتهای پیغام

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11368

به "اعتراضات ضد نژادپرستی در ویسکانسین در آستانه سفر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات ضد نژادپرستی در ویسکانسین در آستانه سفر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید