برنده زورآزمایی پکن و واشنگتن؟

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : جنگ ارزی و تکنولوژی اصلی ترین میادین زورآزمایی پکن و واشنگتن برای رهبری اقتصاد جهانی هستند.

برنده زورآزمایی پکن و واشنگتن؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، تنش ها بین چین و آمریکا در ماه های اخیر وارد فاز تازه ای شده و به نظر می رسد هر کدام از طرفین به دنبال غلبه بر دیگری است. چین از سلطه آمریکا بر بازارهای اقتصادی جهانی راضی نیست و می خئاهد سیستم اقتصادی خود را داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سال گذشته منگ وان ژو- مدیراقتصادی شرکت هوآوی در کانادا به اتهام جرائم بانکی بازداشت شد و آمریکا اکنون در کوشش است تا موافقت کانادا را برای استرداد وی به آمریکا و محاکمه به دست آورد. اختلاف نطر بین آمریکا و چین در حوزه تکنولوژی تنها محدود به هوآوی نیست و اپلیکیشن محبوب تیک تاک نیز اخیرا سیبل حملات دولت ترامپ قرار گرفته است.

اصلی ترین اختلاف بین آمریکا و چین

با این حال اصلی ترین اختلاف بین آمریکا و چین بر سر مسائل اقتصادی است. اخیرا برآورد هایی منتشر شده که نشان می دهد احتمال قطع دسترسی بانک های چینی به شبکه جهانی سوئیفت وجود دارد. اختلاف نظر بین آمریکا و چین بر سر مساله هنگ کنگ ممکن است باعث اعمال تحریم هایی ضد بانک های چینی نیز بشود.

بانک دولتی چین اخیرا در واکنش به برآورد ها از کوشش آمریکا در قطع دسترسی بانک های چینی به سیستم پیغام رسان سوئیفت از بانک های این کشور خواسته است تا به سیستم سوئیفت چینی بپیوندند. چینی ها هم چنین کوشش های زیادی را برای جهانی سازی یوان انجام داده اند و پروژه ارز دیجیتالی که توسط بانک مرکزی چین به پیش برده می رسد اکنون در مراحل آزمایشی اولیه قرار گرفته است.

به نظر می رسد مساله معین کننده در آینده نبرد اقتصادی چین و آمریکا به این بستگی خواهد داشت که چین تا کجا پیروز خواهد شد سهم یوان را از مبادلات جهانی افزایش دهد و از طرف دیگر کدام کشور زودتر بر بازار نوپای ارزهای دیجیتالی غلبه خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10901

به "برنده زورآزمایی پکن و واشنگتن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده زورآزمایی پکن و واشنگتن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید