بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 از لحاظ عملکرد

به گزارش دَبی بلاگ، برای بعضی کاربران مهم ترین مشخصه یک گوشی دوربین آن است و برای بعضی دیگر نمایشگر یا بخش های دیگر اهمیت بیشتری دارند. اما در این میان برای بخشی از کاربران عملکرد گوشی در اولویت واقع شده است. سایت Android Authority در یک مجموعه مطالب، بهترین گوشی های پرچم دار اندرویدی عرضه شده در امسال میلادی را از لحاظ ویژگی های مختلف انتخاب نموده و در این مطلب بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 از نظر عملکرد مورد آنالیز قرار می گیرند.

بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 از لحاظ عملکرد

در سال 2020 تعداد زیادی از پرچمداران اندرویدی با تراشه اسنپ دراگون 865 روانه بازار شده اند. اما کوالکام تنها سازنده تراشه برای گوشی های اندرویدی نیست. آیا هواوی، سامسونگ یا مدیاتک می توانند با کوالکام رقابت نمایند؟ آیا اسنپ دراگون 865 در حال حاضر بهترین تراشه برای گوشی های اندرویدی است؟

در این مطلب کوشش می کنیم در کنار انتخاب بهترین پرچمدار اندرویدی 2020، به این سوالات پاسخ دهیم. باید خاطرنشان کنیم برای این مطلب تنها گوشی هایی که در نیمه نخست 2020 عرضه شده اند مورد آنالیز قرار گرفته اند.

چگونگی تست عملکرد گوشی ها

تست عملکرد گوشی ها می تواند کار پیچیده ای باشد. روش سنتی برای آزمایش عملکرد این گجت ها، بهره گیری از بنچمارک هایی مانند AnTuTu، Geekbench و 3DMark است. با این حال بعضی بنچمارک ها فقط پردازنده و بعضی دیگر پردازنده گرافیکی را مورد آنالیز قرار می دهند. این یعنی اگر مثلا یک گوشی دارای پردازنده قدرتمند از پردازنده گرافیکی ضعیفی بهره ببرد، بعضی بنچمارک ها این موضوع را تشخیص نمی دهند.

همچنین معمولا گفته می گردد که بنچمارک ها کارکرد در دنیای واقعی را شبیه سازی نمی نماید. همچنین تا حالا تقلب شرکت ها در زمینه بنچمارک ها سروصدای زیادی راه انداخته که برای این کار، به قیمت گرم شدن بیش از حد گوشی و کاهش قابل توجه عمر باتری، هنگام انجام بنچمارک سرعت پردازنده ها را به طور غیرطبیعی افزایش می دهند.

برای بهره گیری بهترین نتایج مربوط به این بنچمارک ها، معمولاً گوشی ها با بهره گیری از بنچمارک های مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. با این کار اگر یک گوشی در یکی از بنچمارک ها قوی ظاهر گردد ولی در بنچمارک دیگر نتواند نتیجه قابل توجهی کسب کند، پس به عنوان برنده انتخاب نخواهد شد.

البته این بنچمارک ها در مدت کوتاهی انجام می شوند و نمی توانند میانگین نحوه عملکرد گوشی در ساعات متمادی را به خوبی نشان دهند. به دلیل همین مسائل، سایت Android Authority معمولا از یک تست موسوم به Speed Test G بهره می برد که برای دستیابی به نتیجه دقیق تر، به دفعات این تست انجام می گردد. مزایای متعددی برای این نوع تست وجود دارد که از همه مهم تر می توانیم به مشاهده میانگین عملکرد به دست آمده به جای فقط یک امتیاز اشاره کنیم.

نتایج به دست آمده

در ابتدا باید به بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 بر اساس بنچمارک ها نگاهی بیندازیم. گوشی اوپو Find X2 پرو در بنچمارک AnTuTu پیروز شده بیشترین امتیاز را کسب کند و در مقام دوم هم ریلمی X50 پرو دیده می گردد. در آنالیز با ابزار BaseMark هم مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا در مقام اول و شیائومی می 10 پرو در مقام دوم قرار گرفته است. در ادامه می توانید نتایج بنچمارک مهم ترین گوشی های اندرویدی عرضه شده در نیمه نخست 2020 را مشاهده کنید.

نسخه اگزینوس گلکسی اس 20 اولترا در آزمایش تک هسته ای GeekBench 4 بیشترین امتیاز را گرفته و در زمینه آزمایش چند هسته ای وان پلاس 8 برنده شده و مدل اسنپ دراگون اس 20 اولترا در صندلی دوم قرار گرفته است. در نهایت در بنچمارک 3DMark که مربوط به پردازنده گرافیکی است، موتورولا اج پلاس و مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا در مقام اول و دوم قرار گرفته اند.

  • مقایسه اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865؛ کدام نسخه از گلکسی اس 20 بهتر است؟

همانطور که می بینید، یک برنده همه جانبه وجود ندارد زیرا هیچ یک از این گوشی ها در تست های مختلف نتوانستند رتبه اول را اخذ نمایند. با این حال، تعدادی از این پرچم داران توانسته اند امتیازات بسیار خوبی را کسب نمایند و سایت Android Authority برای انتخاب دقیق تر بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 به آزمایش Speed Test G روی آورده است.

در بین گوشی های آنالیز شده با Speed Test G 2.0، وان پلاس 8 پرو توانسته این آزمایش را در عرض 1 دقیقه و 27.4 ثانیه به اتمام برساند و این زمان برای مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا 1 دقیقه و 28.5 ثانیه بوده است.

در این میان با قاطعیت می توانیم بگوییم که عملکرد اسنپ دراگون 865 در بین پرچم داران اندرویدی موردنظر بهتر از تراشه های پرچم دار اگزینوس و کایرین بوده است. اگرچه این دو تراشه از لحاظ عملکرد پردازنده حرف زیادی برای گفتن دارند، اما در تمام بنچمارک های مربوط به گرافیک عقب می مانند. به خصوص این موضوع برای کایرین 990 تعبیه شده در گوشی های هواوی P40 بیشتر صدق می نماید.

با استفاده از کمی محاسبات ریاضی و تجزیه و تحلیل آماری، برنده کلی رقابت بین بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 با توجه به ینچمارک های مرسوم، مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا است که گوشی های وان پلاس 8 پرو و ریلمی X50 پرو با فاصله کمی نسبت به این گوشی در مقام های بعدی قرار گرفته اند. با طولانی تر کردن آزمایش ها، می توان با قاطعیت بیشتری برنده نهایی را انتخاب کرد.

با چندین بار تکرار انجام آزمایش Speed Test G می توانیم عملکرد گوشی در بلند مدت را بهتر شبیه سازی کنیم. مانند قبل، بار دیگر شاهد رقابت بسیار نزدیک گوشی های گلکسی اس 20 اولترا، وان پلاس 8 پرو و ریلمی X50 پرو هستیم. در این میان موتورولا اج پلاس هم عملکرد خیلی خوبی داشته ولی به دلیل نتایج ضعیف تر در آزمایش تک هسته ای GeekBench و Basemark نتوانسته در بین سه گوشی برتر قرار بگیرد. ولی در هر صورت نمی توان با ثبات بودن عملکرد آن در زمان طولانی را کتمان کرد.

ریلمی X50 پرو اگرچه بسیار خوب عمل می نماید، اما به مرور زمان عملکرد آن ضعیف تر می گردد. این یعنی در ابتدای آزمایش عملکرد خوبی دارد اما با گذشت زمان عملکرد آن به سطح پایین تر کاهش می یابد. البته این موضوع برای بسیاری از گوشی ها صدق می نماید و در نمودار مربوط به آزمایش بلند مدت Speed Test G، نقطه ها نشان دهنده زمان موردنیاز برای اتمام آزمایش ها هستند و در مستطیل های سبز هم 50 درصد از نتایج به دست آمده قرار گرفته است.

  • آیا آیفون SE 2020 واقعا سریع تر از گلکسی اس 20 اولترا است؟

با کنار گذاشتن گوشی ریلمی، نبرد نهایی بین وان پلاس 8 پرو و مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا است. عملکرد اس 20 اولترا نسبت به وان پلاس 8 پرو کمی نامنظم تر محسوب می گردد که تصمیم نهایی را آسان تر می نماید. البته عملکرد نامنظم این گوشی به اندازه گوشی هایی مانند پوکو F2 پرو، شیائومی می 10 پرو و دیگر گوشی های ریلمی نیست ولی هر صورت گوشی وان پلاس در این زمینه ثبات بیشتری دارد.

بهترین پرچم دار اندرویدی 2020 از نظر عملکرد: وان پلاس 8 پرو

با در نظر دریافت امتیازات مربوط به بنچمارک های مرسوم و تکرار چندین باره آزمایش Speed Test G، در نبرد بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 گوشی وان پلاس 8 پرو را برنده اعلام می کنیم. مهم ترین عامل برنده شدن این گوشی به غیر از عملکرد عالی، بحث ثبات در عملکرد آن است. همچنین باید خاطرنشان کنیم مدل استاندارد وان پلاس 8 هم از لحاظ عملکردی تفاوت چندانی با برادر عظیم تر خود ندارد.

دیگر گوشی های شایسته تقدیر

روی هم رفته تمام گوشی های مبتنی بر اسنپ دراگون 865 از لحاظ عملکردی رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. در این میان، باید به مدل اسنپ دراگون گلکسی اس 20 اولترا و موتورولا اج پلاس هم به عنوان مقام های بعدی اشاره کنیم. همچنین نباید عملکرد عالی گوشی های ریلمی X50 پرو و اوپو Find X2 پرو را از قلم بیندازیم.

بهترین پرچم دارهای اندرویدی 2020 با بیشترین طول عمر باتری

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10500

به "بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 از لحاظ عملکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پرچمداران اندرویدی 2020 از لحاظ عملکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید