تاکید مجدد بر ارائه نسخه ای از قرارداد تسهیلات به وام گیرندگان

به گزارش دَبی بلاگ، بانک ها و موسسات اعتباری موظف هستند مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه های بانک مرکزی مبنی بر لزوم در اختیار قرار دادن نسخه ای از قراردادهای تسهیلات بانکی به تسهیلات گیرنده، وثیقه گذار و ضامن را رعایت نمایند.

تاکید مجدد بر ارائه نسخه ای از قرارداد تسهیلات به وام گیرندگان

به گزارش خبرنگاران، در اجرای ماده (23) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب جلسه مورخ 16 بهمن ماه 1390 مجلس شورای اسلامی در مورد لزوم یکنواخت سازی فرم عقود تسهیلات بانکی، نمونه فرم های یکسان عقود مختلف تسهیلاتی توسط بانک مرکزی تهیه و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار طی بخشنامه های مختلف به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، در یکایک فرم های یکنواخت مذکور، ضرورت ارائه نسخه ای از قرارداد اعطای تسهیلات دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ قرارداد، به تسهیلات گیرنده،وثیقه گذار یا ضامن مورد تصریح نهاده شد. علاوه بر این طی بخشنامه شماره 95.313238 مورخ 1395.10.05 و بخشنامه شماره 96.290003 مورخ 1396.09.13 مجدداً بر ضرورت رعایت این حکم تاکید شد.

علی رغم این، وفق گزارش های نظارتی واصله و آنالیز های انجام شده، همچنان بعضی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از اعطای نسخه ای از قراردادهای تسهیلاتی به تسهیلات گیرنده/وثیقه گذار/ضامن خودداری می نمایند.

بر این اساس و با توجه به اهمیت وافر موضوع مراتب در جلسه مورخ 12 آذر 1399 هیئت عامل بانک مرکزی مطرح و مقرر شد با ابلاغ بخشنامه مجدد رعایت این مهم مورد تاکید نهاده شده و به وسیله بازرسی های حضوری بر حسن اجرای آن نظارت گردد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت و نقض حکم یاد شده با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14187

به "تاکید مجدد بر ارائه نسخه ای از قرارداد تسهیلات به وام گیرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد بر ارائه نسخه ای از قرارداد تسهیلات به وام گیرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید