تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح احکام کلی بودجه سال 1400 (اصلاح ساختار بودجه) در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ،محمدمهدی مفتح با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: طرح تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، در جلسه امروز کمیسیون با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد اصل 75 گرفته بود که بار اقتصادی اعمال مدرک دوم فرهنگیان به وسیله ردیف بودجه اعتباری پیش بینی شده، برای سال جاری حل شده و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا مدرک دوم فرهنگیان را سال جاری اعمال کند.

مفتح یادآور شد: همچنین یکی دیگر از ابهامات شورای نگهبان نسبت به این طرح این بود که بار اقتصادی آن برای سال های بعد چه خواهد شد، من در این جلسه شرح دادم، وقتی احکام استخدامی هر سال برای افراد تعیین می گردد دولت هم براساس همان احکام قانونی میزان هزینه ها را در بودجه سالانه استخراج می نماید، مثلا طبق قانون برای افراد پایه حقوق تعیین می گردد و با دریافت آن حقوقشان افزایش پیدا می نماید بنابراین دولت در بودجه سالانه با محاسبه این احکام بودجه دستگاه ها را تعیین می نماید.

این نماینده مجلس ادامه داد: براین اساس با تصویب طرحی برای اعمال مدرک دوم و بالاتر فرهنگیان در بودجه سال جاری، دولت موظف می گردد در سال های بعد آن را در تامین هزینه ها لحاظ کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به آنالیز طرح احکام کلی بودجه سال 1400 در نشست امروز گفت: این طرح در جلسات متعدد مورد بحث و آنالیز نهاده شده بود و امروز کلیات طرح با 15 بند به تصویب رسید و آنالیز جزئیات آن به جلسه بعد موکول شد.

مفتح اضافه نمود: طرح احکام کلی بودجه یا اصلاح ساختار بودجه در صورت تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می گردد تا دولت با رعایت این موارد، بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12952

به "تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید