خبرنگاران ثبت احوال زنجان برای ثبت نام کارت ملی، اکیپ سیار اعزام می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: اکیپ های سیار برای ثبت نام جاماندگان دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات، سازمان ها و شرکت ها در این استان اعزام می گردد.

خبرنگاران ثبت احوال زنجان برای ثبت نام کارت ملی، اکیپ سیار اعزام می نماید

سیدعلی شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به دلیل خاتمه اعتبار کارت های ملی کاغذی، دستگاه های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی قادر به ارائه خدمات نیستند، بنابراین ضروری است شهروندانی که تا به امروز برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند در اسرع وقت برای این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی در بین جمعیت روستایی استان بالغ بر 90 درصد است ولی این میزان در بین جمعیت شهری به ویژه در شهر زنجان به عنوان مرکز استان، رقم پایین تری است که انتظار می رود افراد جامانده به ضرورت موضوع توجه داشته باشند.

شفیعی گفت: شماری از کارمندان با توجه به شرایط فعالیت اداری و نداشتن فرصت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند، در این خصوص اقدامی نکرده اند، از این رو با توجه به تاکید استاندار زنجان، برنامه ریزی های لازم برای اعزام اکیپ سیار ثبت احوال به دستگاه های اجرایی اجرا شده تا کارکنان ادارات دسترسی آسانی برای ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون این ایستگاه های سیار در سه دستگاه اجرایی در سطح استان مستقر شدند، اضافه نمود: برای همه دستگاه های اداری، دانشگاه ها، شرکت های خصوصی در صورت اعلام تمایل ایستگاه سیار اعزام می گردد تا ثبت نام کارکنان برای دریافت کارت هوشمند ملی انچام پذیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه 838 هزار و 556 نفر در استان زنجان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت: تا کنون 714 هزارو 82 نفر در این استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند که این تعداد معادل 85.16 درصد ازجمعیت واجدین شرایط است.

بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 461 است.

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می گردد، این کارت ها جایگزین کارت های ملی شده اند که با اتصال به یک کارتخوان، می توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می گردد که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت گردد. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به صورت رمزنگاری شده نگهداری می شوند که خود کارت از دسترسی های غیرمجاز به آن جلوگیری می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10993

به "خبرنگاران ثبت احوال زنجان برای ثبت نام کارت ملی، اکیپ سیار اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت احوال زنجان برای ثبت نام کارت ملی، اکیپ سیار اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید