خبرنگاران غربالگری 10.7 میلیون ایرانی در خصوص کرونا توسط هلال احمر

به گزارش دَبی بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا به امروز عملیات غربالگری 10 میلیون و 700 هزار ایرانی در مبادی ورودی استان ها و شهرهای کشور توسط امدادگران این نهاد اجرا شده است.

خبرنگاران غربالگری 10.7 میلیون ایرانی در خصوص کرونا توسط هلال احمر

علی حیدری نجات روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امدادونجات جاده ای و پست های پایش و غربالگری کرونای مبادی ورودی آذربایجان غربی در شهرستان بوکان گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر در تمامی ورودی های 13 استان کشور که به هلال احمر واگذار شده اقدام به غربالگری مسافران ورودی به استان ها و شهرستان ها کرده و افراد مشکوک را به مراکز درمانی اعزام می کنند.

وی افزود: طرح ملی پایش و غربالگری بیماری کرونا توسط چهار هزار نفر نیروی عملیاتی در مبادی شهرهای مختلف کشور اجرا و عملیات غربالگری را با استفاده از تب سنج های حرارتی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در قالب 851 پست در 13 استان کشور فعالیت دارند، افزود: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره گیری از نیروهای خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در این پست ها حضوری فعال دارد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری تا به امروز هشت هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی های شهری شناسایی شده و به مراکز درمانی در سراسر کشور معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 24 هزار و 811 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، یک هزار و 934 نفر جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6931

به "خبرنگاران غربالگری 10.7 میلیون ایرانی در خصوص کرونا توسط هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربالگری 10.7 میلیون ایرانی در خصوص کرونا توسط هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید