خبرنگاران پنهان سازی شیوع کرونا در پایگاه های آمریکا از مردم ژاپن

به گزارش دَبی بلاگ، پکن- خبرنگاران- روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی فاش کرد اطلاعات و آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا در پایگاه های نظامی آمریکا از مردم ژاپن مخفی نگهداشته می گردد.

خبرنگاران پنهان سازی شیوع کرونا در پایگاه های آمریکا از مردم ژاپن

به گزارش خبرنگاران ژاپن تایمز روز دوشنبه نوشت: مردم در شرایطی به چنین اطلاعاتی دسترسی ندارند که کشورشان میزبان سربازان و نظامیان آمریکایی است و بیش از 50 هزار نظامی آمریکایی همراه با خانواده هایشان در این کشور زندگی می نمایند.

روزنامه نوشته است اگرچه شمار مبتلایان به کرونا در پایگاه آمریکا واقع در اوکیناوا 138 نفر اعلام شده است اما شرایط شیوع کرونا در دیگر پایگاه های این کشور در ژاپن محرمانه نگهداشته شده است.

اگرچه اتباع آمریکا همچون شهروندان دیگر کشورها برای ورود به ژاپن تابع مقررات عمومی هستند اما نظامیان این کشور بر اساس ماده 9 توافقنامه نظامی دو کشور از مقررات و قوانین ویزا و گذرنامه معاف هستند و اعضای خانواده های آنها نیز تابع توافقنامه دوجانبه دیگری هستند.

در ماه مارس وزارت دفاع آمریکا سیاست تازه ای را گفت که بر اساس آن آمار مربوط به مبتلایان و شرایط شیوع ویروس کرونا در پایگاه های نظامی این کشور در سراسر جهان به دلایل امنیتی اطلاع رسانی نمی گردد.

روزنامه ژاپن تایمز نوشت: بر این اساس ارتش آمریکا اطلاعاتش را درباره شرایط شیوع کرونا فقط با وزارت دفاع ژاپن و یا نهادهای پزشکی ذی ربط فاش می نماید.

کونو تارو وزیر دفاع ژاپن گفته است که اطلاعات مربوط به شیوع کرونا در پایگاه های آمریکا در این کشور فاش نمی گردد مگر اینکه مورد استثنا مانند اوکیناوا در میان باشد.

از نگرانی های اصلی مردم ژاپن این است که سربازان و نظامیان آمریکایی می توانند به رغم ابتلا به ویروس کرونا بدون ارایه اطلاعات دقیق در داخل کشور سفر نمایند کما اینکه بر اساس گزارش این نشریه بعضی از آنها بیماری خود را کتمان نموده و سفرهایی داشته اند.

با افزایش شمار نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا در ژاپن ، وزیر دفاع این کشور از آمریکا خواسته است همه نظامیان آن کشور را که قصد دارند به ژاپن سفر نمایند تحت آزمایش کرونا قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10434

به "خبرنگاران پنهان سازی شیوع کرونا در پایگاه های آمریکا از مردم ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنهان سازی شیوع کرونا در پایگاه های آمریکا از مردم ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید