دستگیری دزد طلاجات به وسیله آگهی سایت دیوار

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری دزد طلاجات که در آگهی سایت دیوار توسط شهروندان ثبت می شد، اطلاع داد.

دستگیری دزد طلاجات به وسیله آگهی سایت دیوار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی موالی اظهار کرد: بر اساس سوابق موجود و شکایت های واصله، افرادی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشتند که برای قصد فروش طلاجات خود اقدام به ثبت آگهی در سایت دیوار می کردند که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس نهاده شد.

وی اضافه نمود: در آنالیز های انجام شده تعیین شد کلاهبردار موصوف به فروشنده آگهی مراجعه و اعلام داشته قصد خرید طلاجات را دارد و پس از توافق مبالغ با فروشنده شماره کارت وی را دریافت و با نشان دادن گوشی خود اعلام داشته بصورت اینترنتی پول را واریز می نماید و تراکنش پیروز را نیز به مالباخته تحویل می داد.

وی ادامه داد: بعد از آن فرد مالباخته طلاجات خود را به آن فرد تحویل و سپس کلاهبردار از صحنه خارج و متواری می گردد.

رئیس پلیس فتا استان اضافه نمود: با هماهنگی و پیگیری های پلیسی بعمل آمده توسط عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان قم متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس فتا استان شد.

موالی از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه از آن ها کلاهبرداری شده سریعاً به پلیس فتا استان قم مراجعه نمایند و اگر خارج از استان هستند نیز با هماهنگی پلیس فتا مربوطه خود و آگاه کردن پلیس فتا قم پس از آنالیز های لازم به مشکل آن ها رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید نمود: همشهریان در استان می توانند با شماره های 21824217 تماس تلفنی حاصل و یا به وسیله آدرس saiberpolice.ir بخش گزارشات مردمی، شکایت ها و گزارشات خود را ثبت نمایند که در اسرع وقت به مشکل آن ها رسیدگی گردد.

رئیس پلیس فتا استان اعلام نمود: به طور کلی آمار جرایم بخصوص در بحث برداشت های اینترنتی و فیشینگ ها خوشبختانه با فعال شدن رمز دوم پویا به نحو مطلوبی کاهش پیدا نموده و امیدواریم با هوشیاری مردم کلاهبرداری های اینترنتی به پایین ترین مرحله کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان به فضای مجازی به ویژه سایت هایی که کاربرمحور هستند و خود کاربر آگهی را ثبت می نماید، اعتماد ننمایند و بهترین مکان برای خرید و فروش همان صنف مربوطه است که فرد با اطمینان خاطر مراجعه می نماید و تعیین است که چه اقدامی انجام می دهد.

موالی ابراز کرد: به طور کلی آن چه که در فضای مجازی تبلیغ و آگهی می گردد، حتماً این نیست که مردم آن را مشاهده می نمایند و نباید به راحتی به این موضوع اعتماد نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قم توضیح داد: توصیه های پلیسی مرتباً در حال تکرار شدن از طرق مختلف اعم از صداوسیما و رسانه ها است، اما بعضاً مردم سهل انگاری می نمایند و هشدار ها را جدی نمی گیرند و متاسفانه تا اتفاق برای خودشان رخ ندهد باورشان نمی گردد که ممکن است این اتفاق در فضای مجازی برای خود آن ها پیش بیاید و مورد جرم و کلاهبرداری قرار گیرند.

موالی در خاتمه تاکید نمود: کوشش کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی همه شکات مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد و نتیجه آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9721

به "دستگیری دزد طلاجات به وسیله آگهی سایت دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری دزد طلاجات به وسیله آگهی سایت دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید