دنیای پساکرونا دنیای ویژه ای خواهد بود، باید از امروز برای پساکرونا برنامه ریزی کرد

به گزارش دَبی بلاگ، یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: برای حوزه های مالی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از حالا برنامه ریزی کرد چرا که قطعا سبک زندگی بشر در دنیای پساکرونا تغییر خواهد نمود.

دنیای پساکرونا دنیای ویژه ای خواهد بود، باید از امروز برای پساکرونا برنامه ریزی کرد

پروانه مافی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره درس هایی که کشورها باید از پدیده کرونا بگیرند، بیان نمود: کرونا پدیده جالبی بود که توانست تمام قواعد و برنامه های بین المللی و داخلی کشورها را برهم بریزد و پوچ بودن ادعاهای ابرقدرت ها که خود را مسلط به کل جهان می دانستند، نشان دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: با شیوع یک ویروس که حتی با چشم نیز دیده نمی گردد، قدرت پوشالی کشورهایی که خود را ابر قدرت می دانستند فرو ریخت و مردم کشورها فهمیدند که تبلیغات رسانه ای و ادعاهایی که از تریبون ها توسط سیاستمدارانشان مطرح می شد، جز تبلیغات چیزی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: ما شاهد بودیم که در برابر این ویروس، کشورهای عظیم اظهار عجز و ناتوانی کردند و دست یاری به سمت مردم دراز کردند. کرونا یک پدیده پیچیده است که برخاسته از حوزه بهداشتی است اما امروز تمام بخش های سیاسی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند و در هریک از این ابعاد به یک شکل خود را نشان می دهد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با بیان اینکه بنظر می رسد جهان بعد از کرونا، جهانی ویژه ای خواهد بود، تاکید نمود: قطعا برنامه های حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مالی در کشورهای مختلف مانند سابق پیش نخواهد رفت. جهان امروز باید خود را برای دوران پسا کرونا آماده کند. ضعف شبکه بهداشت و درمان کشورهای ابرقدرت در برابر این ویروس به خوبی نشان داد که چگونه یک موضوع ساده می تواند تهدیدی جدی برای حیات بشریت گردد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به اینکه پدیده کرونا مسئله ساده ای نیست، اعلام نمود: این ویروس و تاثیرات آن به سادگی جمع نخواهد شد. در حوزه درمان باید بر اساس نظرات جامعه پزشکی و سازمان بهداشت جهانی جلو رفت اما برای حوزه های مالی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از حالا برنامه ریزی کرد چرا که قطعا سبک زندگی بشر در جهانی پساکرونا تغییر خواهد نمود.

مافی در خاتمه با اشاره به ضرورت ورود اندیشمندان و سیاسیون و برنامه ریزی برای دوران پساکرونا، بیان نمود: اگر در ایران بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای دوران پساکرونا داشته باشیم قطعا بسیاری از مسائلی که در حوزه های مختلف با آن روبرو بودیم حل خواهد شد و ما می توانیم در حوزه های مختلف سرآمد شویم. اما اگر بخواهیم منتظر برخورد جهان با دوران پساکرونا بمانیم با مسائل زیادی روبرو خواهیم شد؛ باید برای دوران پساکرونا برنامه ریزی کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7849

به "دنیای پساکرونا دنیای ویژه ای خواهد بود، باید از امروز برای پساکرونا برنامه ریزی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای پساکرونا دنیای ویژه ای خواهد بود، باید از امروز برای پساکرونا برنامه ریزی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید