ذبح دام در تهران ممنوع شد

به گزارش دَبی بلاگ، یک مقام مسئول گفت: سال جاری شهروندان پایتخت و هم استانی ها می توانند از روش های جایگزین برای تهیه دام قربانی خود اقدام نمایند.

ذبح دام در تهران ممنوع شد

به گزارش مهر، سیدعلی بابایی در مورد نظارت های بهداشتی و شرعی در عید قربان گفت: سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های درون شهری و مخاطرات موجود در محل های عرضه دام و همچنین دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان تهران، مراسم قربانی به شکل سنوات گذشته برگزار نمی گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطر نشان کرد سال جاری شهروندان پایتخت کشور و هم استانی ها می توانند از روش های جایگزین برای تهیه دام قربانی خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول گفت: هماهنگی های لازم با انجمن صنفی کشتارگاه های دام استان اجرا شده است و تمامی کشتارگاه های دام استان این آمادگی را دارند تا لاشه استحصالی را با در نظر دریافت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا تحویل شهروندان دهند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی اجرا شده با انجمن صنفی صنعت بسته بندی مواد پروتئینی استان مقرر شد، گوشت دام قربانی چه به صورت اینترنتی در روز عید قربان و یا عرضه لاشه و گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با لیبل ویژه عید قربان در فروشگاه های عرضه فرآورده های خام دامی در استان تهران و سایر استان های مرکز فعالیت بسته بندی های مذکور ارائه گردد.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با اتحادیه صنف قصابان گوشت گوسفندی استان تهران تمامی قصابان منتخب که با نصب بنر معین شده اند می توانند در صبح روز عید قربان اقدام به عرضه لاشه دام قربانی کشتار شده با رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل مصرف لاشه پس از 24 ساعت نگهداری در یخچال با لیبل لاشه قربانی ویژه عید قربان نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت با هماهنگی اجرا شده با معاونت بهداشت سازمان میادین میوه و تره بار سه مرکز ثابت شهرداری موجود در شهر تهران نسبت به پذیرش سفارشات اینترنتی و ارسال گوشت قربانی به درب منازل اقدام خواهند کرد.

سیدعلی بابایی گفت: بعضی اپلیکیشن ها نیز توسط سازمان میادین شهرداری تهران جوابگوی احتیاج اینترنتی شهروندان تهرانی است.

وی گفت: همچون سنوات گذشته اکیپ هایی سیار اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عرفه و عید قربان برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو فعالیت کامل خواهند داشت.

این مقام مسئول از تمامی شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت موارد اشاره شده جهت به حداقل رساندن احتمال درگیری به عوامل بیماری زای مشترک همچون CCHF (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و همچنین بیماری کووید 19 اقدام نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10556

به "ذبح دام در تهران ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذبح دام در تهران ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید