رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (27)

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف جهان را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در بعضی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (27)

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید بعضی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی خبرنگاران، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همواره ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

بیشترین کلیدی که توسط یک طوطی از حلقه خارج شده

Smudge باهوش که متعلق به مارک استایگر سوئیسی است، رکورد جدیدی برای بیشترین کلیدی که توسط یک طوطی از حلقه کلید خارج شده را به دست آورد. او توانست در نوامبر 2001 به طور باورنکردنی کلید را از یک حلقه کلید S شکل زیر دو دقیقه خارج کند و در ژانویه 2009 توانست در مادرید توانست رکورد خود را به 22 کلید افزایش دهد، شاهکاری که تاکنون شکست نخورده باقی مانده است. اما این تنها طوطی رکورددار گینس نیست، زاک طوطی از ایالات متحده رکورد بیشتر قوطی نوشیدنی که توسط یک طوطی در یک دقیقه باز شده را دارد، او 35 قوطی را باز نموده است و هم چنین بیشترین ضربه بسکتبالی که توسط یک طوطی در یک دقیقه داخل سبد افتاده 22 ضربه است.

طولانی ترین دستبند بافتنی

خواسته پسر جوان برای ایجاد یک دستبند بافتنی که آنقدر بلند باشد که به ماه برسد توسط برادر کوچکترش به حقیقت پیوست. جسی هال سه ساله و والدینش عنوان رکورد گینس را برای طولانی ترین دستبند بافتنی به نمایندگی از برادر پنج ساله اش اسکای که سال گذشته در نبرد با سرطان درگذشت، به دست آورد. در سال 2013 تشخیص داده شد که اسکای از یک تومور مغزی بدخیم رنج می برد.

درحالیکه اسکای درمان اکسیژنی دریافت می کرد که احتیاج بود سه بار در هفته به مدت یک ساعت و نیم در یک اتاق تحت فشار قرار بگیرد، زمانش را به بافتن می گذراند، آخرین شوق او که بافتن حلقه های پلاستیکی رنگی به شکل دستبند بود. والدین او اندرو و سالی شوق پسرشان را به بافتن این دستبندها اینگونه شرح می دهند: کارکنان مرکز درمانی همواره وقتی می خواستند در را قفل کند به اسکای می گفتند می خواهند او را به ماه بفرستند و شروع به شمارش می کردند... اسکای می پرسید با چند دستبند می تواند به ماه برسد. متاسفانه تومور موجب نابودی سیستم عصبی اسکای و مرگ نابه هنگام او شد، قبل از اینکه دستبند بافتنی بلند خود را به انتها برساند. با هدف ادای احترام به اسکای، والدین او و بردار کوچکترش، به وسیله رسانه های اجتماعی از مردم خواستند یاری کند زنجیره بافتنی او به انتها برسد، هم چنین به جمع آوری پول و آگاهی درباره Blue Skye Thinking یک موسسه خیریه که برای حمایت تحقیقاتی و درمانی تومورهای مغزی است پرداختند. حامیان از سراسر دنیا با فرستادن این دستبندها از گوشه و کنار دنیا به درخواست آن ها پاسخ دادند. خانواده اسکای خاتمه بیش از 30 هزار متر بافتنی جمع کردند و دستبند نهایی 12529.4 متر شد. طولی حدود 41 برابر ارتفاع برج ایفل که رکورد قبلی که 1473.9 متر بود را شکست. هم چنین 200 هزار پوند هم برای موسسه خیریه آن ها جمع آوری شد.

سنگین ترین خودرویی که با ریش کشیده شده

مانند کارل هاینز هیل که رکورد بیشترین پیروزی در قابت های دنیای ریش و سبیل را دارد و سروان سینگ از کانادا که با موهای صورت 2.43 متری خود رکورد بلندترین ریش را دارد، نمونه های باورنکردنی زیادی از رکوردشکنی با موهای صورت وجود دارد. آنتاناس رکورد سنگین ترین خودرویی که با ریش کشیده شده را دارد، او یک اتومبیل 1952 کیلوگرمی را به مسافت 5 متر در لیتوانی کشیده است. این رکورد قبلا متعلق به محمود سعدی از پاکستان با یک خودروی 1740 کیلوگرمی بود.

بلندترین آسانسور دنیا در فضای آزاد

آسانسوری به ارتفاع 326 متر در پارک ملی ژانگ جیاجی رکورد طولانی ترین آسانسور فضای باز دنیا را دارد. آسانسور 171.4 متر بالاتر از سطح زمین و در یک طرف صخره کوارتز ساخته شده است. این آسانسور منظره ای تماشایی روی به تشکل های سنگی یکپارچه عظیم منطقه ارائه می دهد و از سال 2002 به روی عمومی باز است، صعود در این آسانسور 1 دقیقه و 32 ثانیه طول می کشد و ظرفیت آن 4900 کیلوگرم است.

رکورد بیشترین لگد زدن به سر خود در یک دقیقه

پوسکار نپال رکورد بیشترین لگدی که در یک دقیقه به سر خود زده را در شهر کانتیپور در نپال به دست آوده است. پوسکار جمعا 134 لگد در تنها 60 ثانیه به پیشانی خود زده است. پوسکار می گوید: من می خواهم چیزی به مردم فقیر مناطق روستایی بدهم. من از مردم کشورهای مختلف می خواهم درباره من بدانند. شکستن رکورد رویای همیشگی من بوده است. پوسکار تکنیک ضربات متناوب را با استفاده از هر دو پا و خم کردن بدنش که به انعطاف و سرعت زیادی احتیاج دارد، توسعه داد، او هشت ماه هرروز تمرین نموده تا توانسته به این رکورد دست یابد. او آنقدر با سرعت این کار را انجام داده که یکی از شاهدان از حرکت آهسته ویدئوی ضبط شده از او استفاده نموده تا مطمئن باشد تکنیک به درستی صورت گرفته است. او تصمیم دارد 100 رکورد به نام خود ثبت کند و معتقد است این به رشد کشورش یاری می نماید، او می خواهد ثابت کند مردم کشور کوچک و فقیری مثل نپال هم می توانند هرکاری بکنند و می خواهد منبع الهامی برای مردمش باشد.

بیشترین اسکوپ بستنی که روی یک قیف متعادل شده

تری موریس مدیر آموزش دنیای بستنی طبیعی نیوزیلند با استعداد خاصی برای روی هم گذاشتن اسکوپ های بستنی است. او در سال 2010 در پکن، چین به طور ماهرانه ای رکورد بیشترین اسکوپ بستنی که روی یک قیف متعادل شده را شکست. برای دستیابی به این رکورد، قیفی که استفاده می نماید نباید بیشتر از 9.5 سانتیمتر قطر داشته باشد، و همه اسکوپ ها باید حداقل 10 ثانیه روی آن بمانند. آشریتا فورمن که چندین رکورد گینس دارد در اکتبر 2013 توانست 100 اسکوپ بستنی را روی قیف قرار دهد و رکورددار این عنوان باشد.

طولانی ترین صف دومینوی انسانی

در سال 2010 هزاران نفر در چین با لباس های سفید در یک صف طولانی 7.2 کیلومتری، قبل از اینکه یکی بعد از دیگری روی هم بیفتند یک دومینوی بزرگ انسانی را تشکیل دادند. طولانی ترین دومینوی انسانی از 10267 نفر در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در چین تشکیل شد. شرکت کنندگان از دانش آموزان و سایر شهروندان شهر اوردوس تشکیل می شد و 69 دقیقه و 43 ثانیه طول کشید تا صف تکمیل شود.

بیشترین اندازه ای که یک دهان باز شده

برند اشمیت از آلمان دهانش را به اندازه باورنکردنی 8.8 سانتیمتر باز کرد و رکورد جی جی بیتنی از امریکا را با اختلاف 4 میلیمتر شکست.

بیشترین مسافت دوچرخه سواری زیر آب

از سال 2003 تا 2011 ویتوریو رکورد بیشترین مسافت دوچرخه سواری زیر آب را نگه داشته بود، اما آشریتا فورمن و ینس استوتزنر از آلمان اکنون رکورد او را شکسته اند.پ ینس 6708 متر در دسامبر 2013 زیر آب دوچرخه سواری کرد. او با موفقیت 78 دور مسافت 86 متری را در یک استخر شنا پیمود.

بزرگترین مجموعه مدفوع فسیل شده دایناسور!

جورج فراندسن از ایالات متحده با مجموعه شگفت انگیز بزرگترین مجموعه مدفوع فسیل شده وارد کتاب رکوردهای دنیای گینس شد. همان طور که در موزه فلوریدای جنوبی ثبت شده، جورج او وقتی مجموعه اش را به عنوان دانشجوی فسیل شناسی در کالج شروع کرد تاکنون 1277 قطعه مدفوع از دوره ماقبل تاریخ جمع آوری نموده است. این علاقمند به تاریخ 36 ساله مدفوع های فسیل شده را از 15 ایالت امریکا و هشت کشور دنیا جمع آوری نموده است. بزرگترین قطعه او 1.92 کیلوگرم وزن داشته و در کارولینای جنوبی پیدا شده و به دوره میوسن، 23.8-5.3 میلیون سال پیش برمی شود و از یک گونه تمساح بزرگ حدود 6 متری فراوری شده است. آن ها مثل یک سنگ سخت هستند و بو ندارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3736

به "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (27)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (27)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید