سونی گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III را با لنزهای تله فوتو متغیر معرفی کرد

به گزارش دَبی بلاگ، سونی امروز از دو گوشی پرچم دار اندرویدی خود رونمایی کرد. هر دو گوشی Xperia 1 III و Xperia 5 III جزو اسمارت فون هایی هستند که سونی در کمپین بازتعریف برند Xperia عرضه نموده و از دوربین های دیجیتالی Alpha این شرکت سود می برند تا دوباره تمرکز اصلی روی دوربین باشد.

سونی گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III را با لنزهای تله فوتو متغیر معرفی کرد

به این ترتیب، سونی اولین گوشی های با لنزهای تله فوتو متغیر و جفت شده با سنسور Dual PD را عرضه نموده است. این سیستم باعث بهبود سرعت و دقت فوکوس اتوماتیک در گوشی ها می گردد.

هر دو گوشی تلفن همراه جدید سونی دارای مشخصات اسمارت فون های پرچم دار اندرویدی در سال 2021 هستند: سه دوربین پشتی، پردازنده اسنپدراگون 888 و پشتیبانی از 5G.

اولین گوشی هایی خواهند بود که در ایالات متحده از 5G پشتیبانی می نمایند. چیزی که به طرز عجیبی هنوز در دسترس نبوده است. نکته جالب اینکه این گوشی ها فقط از شبکه های sub-6 یا زیر فرکانس 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند و به شبکه های 5G مبتنی بر امواج میلی متری وصل نمی شوند.

این گوشی ها از همان زبان طراحی برند اکسپریا در گوشی Xperia 1 استفاده می نمایند؛ بلند و باریک هستند و از گوشه های براق و منحنی سود می برند. ظاهر تمیز و یکپارچه ای دارند و از دور طراحی آن ها عالی است.

سونی برای زنده کردن برند اسکپریا دست به هر کاری می زند. از جمله اینکه در این گوشی ها بعضی ویژگی ها را ارائه داده است که به سختی می توان در پرچم دارهای اندرویدی دیگر پیدا کرد. مثلا گوشی Xperia 1 III به صفحه نمایش 4K OLED با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی مجهز است. همچنین، دارای دو بلندگو با 40 درصد قدرت صدای بیشتر است و از فرمت 360 Reality Audio سونی پشتیبانی می نماید.

همین طور، سونی نوعی خاص از درگاه USB-C را پیاده سازی نموده است که اجازه می دهد با استفاده از یک کابل مخصوص بتوان ویدئوهایی با دقت تصویر HD را به دست می دهند. این گوشی ها از دو سیم کارت جداگانه یا یک سیم کارت و یک کارت میکرو اس دی پشتیبانی می نمایند. خبر خوب دیگر اینکه دارای جک هدفون و کلید شاتر هستند.

شارژ بی سیم و باتری استاندارد 4500 میلی آمپرساعتی، پشتیبانی از اندروید 11 و استفاده از باتری در هنگام استفاده از اینترنت و بازی برای کاهش گرما از دیگر ویژگی های اسمارت فون های پرچم دار جدید سونی هستند.

اسمارت فون سونی اکسپریا وان مارک 3 از صفحه نمایشی 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 سود می برد و گوشی اکسپریا 5 مارکت 3 به نمایشگری 6.1 اینچی 21:9 در دقت تصویر 1080p مجهز شده است. نمایشگر گوشی اکسپریا وان مارک 3 دارای رزولوشن 4K است ولی هر دو نمایشگر از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می نمایند.

هر دو گوشی دارای سه دوربین پشتی هستند که این روزها استاندارد ماژول های دوربین گوشی های پرچم دار شده است. دو دوربین اصلی و تله فوتو از OIS پشتیبانی می نمایند و البته گوشی وان مارک 3 دارای یک سنسور زمان پرواز (time-of-flight) هم هست.

دوربین تله فوتوی این گوشی ها می تواند فاصله کانونی متغیری داشته باشد و بین حالت 70 و 105 میلی متری جابه جا گردد. این دو حالت به ترتیب به عظیم نمایی اپتیکال حدودا 2.9 برابری و 4.4 برابری ترجمه می شوند. این دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.9 اینچ است که بسته به فاصله کانونی می تواند لنزی با دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 استفاده کند.

سونی در نرم افزار عکاسی گوشی های خود برخلاف شرکت هایی مانند سامسونگ، اپل و گوگل بیشتر روی تکنیک های فنی تاکید دارد و بهبودهای نرم افزاری و هوش مصنوعی ندارد. ویژگی هایی مانند فوکوس اتوماتیک یا سرعت عکس برداری در دوربین های گوشی های سونی پررنگ هستند و ادعا می گردد عملکرد دوربین در نور کم بهبود یافته است.

این دوربین ها در بیشتر اوقات می توانند با سرعت 20 فریم در ثانیه عکاسی نمایند ولی تحت شرایطی به سرعت 60 فریم بر ثانیه می رسند. همین طور، می توانند با سرعت 120 فریم بر ثانیه 4K در HDR عکاسی نمایند. سیستم فوکوس اتوماتیک ردیاب چشم دارند و سال جاری قابلیت ردیابی بی درنگ به آن افزوده شده است.

سونی در کوشش است با ارائه ویژگی های عظیم روی دوربین های گوشی خود، مورد توجه عکاسان و فیلم برداران قرار بگیرد. همه مشخصات گوشی های جدید این شرکت روی کاغذ عالی هستند ولی باید دید در عمل می توانند عکس هایی با کیفیت بالا و قابل رقابت با پرچم دارهای اندرویدی و آیفون ثبت نمایند یا خیر!

هنوز قیمت این دو گوشی از سوی سونی اعلام نشده است ولی قرار است تابستان سال جاری وارد بازار شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16975

به "سونی گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III را با لنزهای تله فوتو متغیر معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی گوشی های Xperia 1 III و Xperia 5 III را با لنزهای تله فوتو متغیر معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید