لطفا کمی هجومی تر

به گزارش دَبی بلاگ، دربی تمام شد؛ یک بازی پرگل که باعث شکل گیری کلی اظهارنظر احساسی شده است.

لطفا کمی هجومی تر

به گزارش خبرنگاران ، روزنامه خبرنگاران نوشت: اما این دلیل نمی گردد که واقعیت ها فراموش گردد. پرسپولیس با گذشته خیلی تفاوت دارد. برای هوادارانی که چهار مرتبه پشت سر هم قهرمانی تیم شان را جشن گرفته اند هیچ چیز بدتر از این نیست که ببینند تیمشان در8 بازی ابتدای فصل 6 بار مساوی داده باشد. چه اتفاقی برای پرسپولیس افتاده است؟ آیا عصر طلایی این تیم رو اتمام است؟ فعلا با توجه به دو بازی معوقه اوضاع آنقدرها هم برای سرخ ها بد نیست، اما شاید چندان هم امیدوارکننده نباشد.

لازم نیست برای آنالیز افول سرخ ها موشکافانه همه چیز را آنالیز کنیم. این تیم در مقایسه با پنج فصل گذشته به اندازه کافی بازیکن تراز اول در اختیار ندارد. سال ها پیش که به قول علی پروین پرسپولیس پر از ستاره های کاغذی شده بود و در راس آنها هم علی دایی قرار داشت، بهروز رهبری فرد در مصاحبه ای تاکید نمود که سرخ ها گزینه نخست برای کسب مقام پنجمی لیگ برتر هستند. آیا پرسپولیس لیگ بیستم هم در راستا حرکت می نماید؟

قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر فوتبال ایران ستاره ندارد. حتی وحید امیری و مهدی عبدی که در دربی برای قرمزها گلزنی کردند هم نمی توانند یک ستاره تمام عیار برای این تیم لقب بگیرند.

کمبود بازیکن

موضوع کاملا مشهود دربی این بود که سرخ ها در دفاع سر درگم هستند. خوب جای نمی گیرند و خوب دوندگی ندارند. جا می مانند و خطا هم زیاد دارند. کمی جلوتر ضریب اشتباهات در زمینه پاس دهی بالاتر رفته. آن جلوتر هم که دیگر معضل اساسی است؛ تیم در گلزنی مشکل دارد. پرسپولیس دو گل در دربی زد اما آن مسابقه را فراموش کنید. شاگردان یحیی سخت گل می زنند. آنها باید کمی هجومی تر باشند در غیر این صورت رسیدن به نزدیکی صدر خیلی سخت تر از این ها خواهد شد.

تمام چیزهایی که ذکر شد در واقع مشکل مشترک تیم های لیگ رجحان است. حالا برای پرسپولیس که شش بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شده این مشکل بیشتر به چشم می آید. اما هیچ چیز به اندازه نداشتن بازیکن کافی برای سرخ ها مهم نیست. پرسپولیس برای پنجمین قهرمانی متوالی یک تحول اساسی می خواهد. تیمی که در هفته یازدهم لیگ برتر هنوز در رده هشتم باشد کار خیلی سختی برای تحقق رویای قهرمانی پنج باره دارد. یحیی باید به حال آینده تیمش فکری بکند.

پرسپولیس باید با 2 مهاجم بازی کند

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس

پرسپولیس دوره پر افت و خیزی در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت. این تیم بعضی از بازیکنان خود نظیر آل کثیر یا پهلوان را بنا به دلایل مختلفی از دست داد. به نظر من افت مقطعی سرخ ها در بعضی از ملاقاتهای لیگ بیستم کاملا طبیعی بود و کار این تیم به جایی رسید که باید بگویم تیم تحت راهنمایی یحیی گل محمدی از لحاظ بدنی خالی نموده بود. موضوع خستگی و خالی کردن بدن بازیکنان در بعضی از ملاقاتهای لیگ رجحان کاملا مشهود بود و روی کیفیت و نتایج تیم تاثیر گذاشت. به نظر من تنها مشکل پرسپولیس همین بود چون به اندازه کافی بازیکن خوب و با کیفیت در اختیار یحیی هست.

البته همه ما در شهرآوردی که پشت سر گذاشتیم بازی با کیفیتی از پرسپولیس دیدیم که یک امیدواری را به وجود آورد. این بازی با کیفیت نشان داد که سرخ ها از دورانی که خالی نموده بودند گذر نموده اند.

پرسپولیس در ملاقات با استقلال واقعا خوب بازی کرد و من به جرات به شما می گویم پرسپولیس باید با اختلاف دو گل این مسابقه را پشت سر می گذاشت. اما حالا دربی گذشته است و ما فقط باید به آینده نگاه کنیم، آینده ای که پرسپولیس باید برای پنجمین قهرمانی یک تکان اساسی دیگر به خود بدهد.

مشکل این است که پرسپولیس با یک مهاجم بازی می نماید. من اعتقاد زیادی به مهدی عبدی دارم. او زمانی که به پرسپولیس آمد گفتم او همانند بازیکنانی نظیر طارمی و علیپور می تواند در آینده به بازیکن قابل اتکایی تبدیل گردد. خوشبختانه تا اینجا پیش بینی من در این رابطه درست بود. اما اعتقاد دارم اگر یک مهاجم دیگر در کنار او قرار بگیرد همه چیز بهتر می گردد و دیگر هیچ تیمی جلودار تیم یحیی نخواهد بود. بازی کردن با دو مهاجم برای پرسپولیس خیلی مهم است و برای سرمربی تیمی که چهار بار پشت سر هم قهرمان لیگ شده توجه به این مساله در درجه اول اولویت باید قرار داشته باشد.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15095

به "لطفا کمی هجومی تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفا کمی هجومی تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید