مجلسی ها بیایند و بر این بازار آشفته سینما دستی بکشند، این سینما فیلم های بزک کرده بالیوودی می خواهد چه کار!

به گزارش دَبی بلاگ، تهیه کننده سینمای ایران گفت: اگر مجلسی ها و کمیسیون فرهنگی واقعاً دغدغه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما برایشان مهم است، سر و سامانی به این فضا بدهند، چرا که سینما نباید مبدل به سوپرمارکتی با اجناس لوکس و مسموم شود.

مجلسی ها بیایند و بر این بازار آشفته سینما دستی بکشند، این سینما فیلم های بزک کرده بالیوودی می خواهد چه کار!

بهروز رشاد، تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران درباره شرایط سینمای امروز و توقعاتی که جامعه سینما باید از کمیسیون فرهنگی مجلس پیش رو داشته باشد مطرح نمود: متأسفانه انبوه سازان سینمای ایران ذائقه مردم را در این سینما خراب کرده اند. هر جور هم که دوست دارند با فیلم های بزک مزک کرده بالیوودی خودشان اکران را به دست گرفته اند.

سینما نباید مبدل به سوپرمارکتی با اجناس لوکس مسموم شود

وی افزود: اگر مجلسی ها و کمیسیون فرهنگی واقعا دغدغه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما برایشان مهم است، سر و سامانی به این فضا بدهند، چرا که سینما نباید مبدل به سوپرمارکتی با اجناس لوکس مسموم شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی قطار آن شب ادامه داد: آنچه در این سینما اهمیت دارد فرهنگ سازی است. وگرنه فیلمسازی که مثل قبل ترها گویا سخت نیست و برخی با یک موبایل هم فیلم می سازند. پس این دوستان کننده باید ریل گذاری کنند که برای این مخاطب چه بسازیم.

رشاد با اشاره به گرفتاری های حوزه اکران گفت: ما برای بچه ها فیلمی آبرومند می سازیم و حتی مدارس خبرنگارانن را به صف می کنند اما سینمادار هرچه دلش بخواهد را اکران می کند. پس بیایند و این بازار آشفته سینما را دستی بکشند و لااقل این مسائل را با سیستمی تحت کنترل قرار دهند.

نهادی می خواهیم که روی سینما و اکران نظارت قانونی کند

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی مواقع می گذاریم ماجرا منجر به خرابی بشود بعد به فکر جبران می افتیم. چه بسا گاه با پول بیت المال و حتی از سر دلسوزی فیلم هایی ساخته می شود اما مخاطب در این شرایط از سینما و اکران نمی توانند آن را ببینند.

رشاد اینگونه نیز گفت: ای کاش همانطور که ما نهادهایی مثل فارابی را داریم که در تولید فیلم به فیلمسازان کمک می کند، نهاد و تشکیلاتی هم وجود داشت که بر اکران و نمایش و غیره نیز نظارت داشته باشد تا لااقل اختیار ما فیلمسازان از دست صاحب سینما خارج شود.

4143/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9882

به "مجلسی ها بیایند و بر این بازار آشفته سینما دستی بکشند، این سینما فیلم های بزک کرده بالیوودی می خواهد چه کار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلسی ها بیایند و بر این بازار آشفته سینما دستی بکشند، این سینما فیلم های بزک کرده بالیوودی می خواهد چه کار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید