مقایسه مگان با مزدا 3 و کیا سراتو

به گزارش دَبی بلاگ، باتوجه به عدم تولید و دست دوم بودن مگان، مقایسه آن با دیگر خودروهای هم رده اش، فقط در صورتی عادلانه خواهد بود که خودروهای دست دوم دیگر، با قیمت مشابه را مورد مقایسه قرار دهیم. به هرحال، خیلی از خریداران خودرو در این رده قیمتی تمایل دارند به جای خرید خودروی صفر چینی، خودروی دست دوم برند و باکیفیت بخرند. بنابراین در این مطلب به مقایسه مگان با مزدا 3 و کیا سراتو می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را در کفه ترازو قرار می دهیم.

مقایسه مگان با مزدا 3 و کیا سراتو

مقایسه مگان با مزدا 3

مزدا 3 خودرویی ژاپنی است که در سال 2003 به بازار معرفی گشت و چین و ایران از آن استقبال کردند. این خودرو در زمان خود فروش بسیار خوبی داشت و حتی در سال 2006 به عنوان دومین خودروی پرفروش کانادا شناخته شد.

مزدا 3 موتورهای مختلفی دارد، اما نسخه ای که در ایران عرضه شد، از موتوری 2 لیتری بهره می برد و همه تیپ های مزدا 3 در ایران همین پیشرانه را دارند. موتور این خودرو 147 اسب بخار قدرت دارد و می تواند 187 نیوتن گشتاور تولید کند. این خودرو برای انتقال قدرت به چرخ های جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک دارد.

در طرف مقابل، مگان با دو نوع موتور 1/6 لیتری و 2 لیتری همراه با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شد. قدرت موتور 1/6 لیتری برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر است. اما خودروی 2 لیتری آن 132 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن 188 نیوتن متر است.

اگر بخواهیم ظاهر این مگان را با مزدا 3 مقایسه کنیم، می بینیم که مگان یک خودروی با صلابت، محکم و خانوادگی است، اما مزدا 3 بیش تر با هدف جذب جوانان و با ظاهری اسپرت تر ساخته شده است. هردو خودرو می توانند در رده سنی خاصی مشتریان خود را جذب کنند؛ یکی در رده سنی میانسال و دیگری در رده جوانان. اما نمی توان به ظاهر هیچ کدام خرده گرفت.

فرمان پذیری هردو خودرو مناسب است، اما با روشن شدن موتور، صدای واردشده به داخل کابین در مزدا 3 بسیار کم تر از مگان است. در مقایسه مگان با مزدا 3 باید گفت که مزدا 3 در تعویض دنده نرم تر است و جعبه دنده هایی با عملکرد مناسب تری دارد، اما در عوض، فرمان مگان نرم تر است. هردو خودرو ترمز ABS دارند، اما عملکرد این محصول رنو در ترمزگیری بهتر است.

حجم صندوق مگان با 520 لیترگه در مقایسه با حجم صندوق مزدا با 419 لیتر، بسیار بیش تر است. مزدا 3 فضای جلوی پای کم تری دارد و برای استفاده های کوتاه مدت مناسب است، اما مگان فضای بیش تری را به جلوی پاها اختصاص داده است. روکش صندلی های مزدا 3 چرمی است. 6 کیسه هوا را برای سرنشینان در مزدا اختصاص داده اند، درحالی که در مگان فقط 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو تعبیه شده است.

درکل، با مقایسه مگان با مزدا 3؛ مزدا آپشن های بیش تری ارائه می کند. مگان نسبت به مزدا 3، ارتفاع و فاصله بیش تری با سطح زمین دارد و در دست اندازها اصلاً به مشکل برنمی خورد، اما با مزدا 3 دائماً باید حواس تان باشد تا کف خودرو با زمین برخورد نکند.

مقایسه مگان با کیا سراتو

کیا سراتو تولید سایپاست. هرچند هنوز هم خودروی صفر آن در بازار وجود دارد، ولی ما در این مقایسه، مدل کارکرده آن را در نظر داریم که قیمت آن با مگان هم سطح است.

این خودرو نیز مانند مگان در نوع 1/6 لیتری و 2 لیتری عرضه شده است و دقیقاً مثل مگان، در دو نوع دنده اتوماتیک و جعبه دنده دستی تولید شده است.در این جا نیز مانند مقایسه مگان با مزدا 3، بازهم مگان از نظر ظاهر رقابت را به کیا سراتو می بازد. باآن که ظاهر مگان قابل دفاع است، اما سراتو جذابیت و تازگی بیش تری دارد. حتی نمای داخلی این خودرو نیز چشم گیرتر است.

با مقایسه مگان با کیا سراتو متوجه می شویم که مگان از نظر آپشن ها و تجهیزات، در رده پایین تری قرار می گیرد. جعبه دنده های کیا، در هردو نوع 1/6 لیتری و 2 لیتری، 6 سرعته هستند، و در مقایسه با مگان، که جعبه دنده های آن 4 سرعته به شمار می آیند، در رده بالاتری قرار می گیرد؛ همین امر باعث می شود کیا در سربالایی ها با شتاب بهتر و سرحال تر عمل کند.

صندوق عقب کیا 415 لیتری است و از صندوق عقب مگان کوچک تر است. از نظر راحتی هم، مگان شرایط بهتری دارد و سواری با آن راحت تر است. باز هم باید این نکته را در نظر داشت که قطعات یدکی مگان از قطعات کیا سراتو، گران تر هستند و همین امر باعث می شود که کیا گزینه بهتری برای خرید باشد. اما با همه این تفاسیر، برند سازنده مگان، یعنی رنو، از کیا خوش نام تر است و همین موضوع می تواند باعث رجحان مگان به کیا شود.

درباره مگان 3 بیشتر بخوانید:

  • معرفی مگان و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رنو مگان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیوار
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10195

به "مقایسه مگان با مزدا 3 و کیا سراتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مگان با مزدا 3 و کیا سراتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید