شرایط قرمز کرونا در 7 شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 7 شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

شرایط قرمز کرونا در 7 شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، محمدحسین صومی گفت: شهرستان های آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش ازپیش ضرورت دارد. شرایط نارنجی در 4 شهرستان تبریز، بستان آباد، عجب شیر و هوراند حاکم است و 7 شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در شرایط زرد قرار دارند و شرایط در 3 شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان نسبت به یک ماه اخیر افزود: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی دستورالعمل های بهداشتی در استان در آمارهای کرونایی به اوج نرسیدیم شرایط نیز فعلاً تحت کنترل است. از 3 هزار و 800 بیمار بدحال کرونایی در کشور 81 نفر در آذربایجان شرقی هستند و این آمار با توجه به اینکه استان 5 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، رقم پایینی است.

وی همچنین به انعقاد قرارداد 233 طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان از سال 96 اشاره کرد و افزود: 180 طرح از این تعداد به اتمام رسیده است و 53 طرح دیگر که درمانگاه ترک در بخش کندوان نیز جزو آن هاست تا 3 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. علت تأخیر در تکمیل 53 طرح موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان شروع و عدم عمل به تعهدات تأمین اعتبار 50 درصدی از سوی منابع استانی و خیران است و این طرح ها تنها با 50 درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11392

به "شرایط قرمز کرونا در 7 شهرستان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قرمز کرونا در 7 شهرستان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید