پوتین از سلاح های آینده روسیه اطلاع داد که در دنیا نظیر ندارند

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس جمهوری روسیه در نشستی با مقامات وزارت دفاع یادآور شد، روسیه برای نخستین بار در تاریخ از لحاظ تسلیحات نظامی از سایر کشورها پیشی گرفته و با وجود افزایش تهدیدات، با سلاح های جدید مافوق صوت، امنیت خود را تضمین نموده است.

پوتین از سلاح های آینده روسیه اطلاع داد که در دنیا نظیر ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نشستی گسترده با مقامات وزارت دفاع این کشور اعلام نمود که روسیه برای نخستین بار در تاریخ، از لحاظ توسعه تسلیحات نظامی پیشرفته از سایر کشورها پیشی گرفته است.

پوتین یادآور شد، نه اتحاد جماهیر شوروی (سابق) و نه روسیه به دنبال ایجاد تهدید برای کشورهای دیگر نبوده ا ند. به همین دلیل، اتحاد جماهیر شوروی همواره با ایالات متحده ، چه در زمینه بمب اتمی، چه هواپیماهای راهبردی و چه نخستین موشک های بین قاره ای درگیر بود.

رئیس جمهور گفت: اکنون ما در تاریخ جدید و اخیر خود یک شرایط منحصر به فرد داریم: آنها با ما درگیر هستند. هیچ کشوری در دنیا به هیچ وجه تسلیحات مافوق صوت ندارد، به خصوص سلاح های مافوق صوت قاره ای که از این هم مهمتر است.

فهرستی از انواع تسلیحات نظامی مافوق صوت در حال ساخت در روسیه

وی با اشاره به اینکه امروزه در فدراسیون روسیه مجموعه سامانه های مافوق صوت خنجر استقرار هوایی، کلاهک های لیزری پریسویت و موشک های کالیبر وجود دارد و تجهیز نیروهای موشکی راهبردی به جدیدترین سیستم مافوق صوت آوانگارد نیز شروع شده، گفت: ما در نظر داریم تا روی سیستم های دیگر نیز کار کنیم: به روی موشک های بالستیک بین قاره ای با قدرت بالای سارمات، موشک های مافوق صوت زیرکون استقرار زمینی و دریایی، به روی زیردریایی های بدون خدمه با برد بین قاره ای پاسیدون و موشک های برد دنیای کروز با قدرت هسته ای بوروستنیک. البته تسلیحات دیگری نیز وجود دارند که درباره آنها کمتر صحبت می گردد ، اما آنها وجود داشته و به نیروهای مسلح تحویل داده شده و در حال استفاده هستند.

رئیس جمهور در عین حال تاکید نمود: اگرچه روسیه نسبت به بعضی از کشورهای دیگر هزینه بسیار کمتری در عرصه دفاعی صرف می نماید، ولی قصد ندارد آمادگی نظامی خود را کاهش دهد.

پوتین یادآور شد که در نشست قبلی که با مقامات نظامی داشته، درباره رجحان های رقابتی روسیه در حفظ قابلیت های دفاعی این کشور صحبت نموده است. وی خطاب به مقامات نظامی روسیه گفت: درباره توانایی های ما، بایدها و لزوم توسعه در عرصه دفاعی صحبت نموده ام، درباره لزوم سازماندهی بهتر کارها، درباره به حداقل رساندن فراز و نشیب ها، لزوم تمرکز کوشش ها در مسیرهای اصلی که سطح بالایی از توانایی های دفاعی کشور را در اختیار ما قرار می دهد. من از همه شما می خواهم تا در سال آینده در این زمینه فعالیت بیشتری انجام گردد.

سهم تسلیحات مدرن در نیروهای سه گانه هسته ای روسیه به 82 درصد رسید

رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود برای مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که سهم سلاح های مدرن در نیروهای سه گانه هسته ای کشور به 82 درصد رسیده، نیروهای موشکی راهبردی جدیدترین سامانه های موشکی مافوق صوت دارای برد راهبردی دارای قابلیت پرتاب موشک کروز آوانگارد را دریافت نموده اند. پوتین این سامانه را سلاح آینده نامید که قادر به غلبه بر هر نوع سامانه دفاع ضد موشکی فعلی و آینده در دنیا است.

رهبر روسیه با جمع بندی فعالیت نیروهای مسلح این کشور در سال 2019 یادآور شد، بسیاری از تغییرات کیفی و سیستمی زیادی در این دوره رخ داده است. اقدامات اساسی در جهت بهبود سیستم های تعامل و ارتباطات، شناسایی و جنگ الکترونیکی اجرا شده است که در وهله نخست به دلیل ارائه جدیدترین فناوری ها در جمع آوری، انتقال و پردازش اطلاعات است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه یک سال پیش در خصوص لزوم کاهش زمان تصمیم گیری ها در همه سطوح نیروهای مسلح صحبت کرد، اضافه کرد: اکنون نتیجه حاصل شده است. به لطف استفاده از فناوری های پیشرفته، تصمیمات یکپارچه و الگوریتم های جدید ، می توان امکانات برای راهنمایی نیروهای مسلح را بهبود بخشید و قابلیت های آنها را افزایش داد. نمونه های موجود قبلی سلاح ها و تجهیزات نیروهای هوا-فضا، ناوگان دریایی و انواع دیگر تسلیحات نظامی به تدریج در حال جایگزین شدن با مدلهای مدرن هستند.

به گفته وی، روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین، قابلیت های نیروهای نظامی روسیه را به چندین برابر ارتقاء داده اند.

ارتش روسیه قادر به تصمین امنیت کشور در شرایط بی ثباتی کنونی در دنیا است

پوتین یادآور شد که ارتش روسیه به خوبی قادر به تضمین امنیت کشور است و این مسئله به ویژه در رابطه با بی ثباتی کنونی در دنیا اهمیت زیادی دارد.

علاه بر این، وی اضافه کرد: روسیه به لطف توانایی های کیفی افزایش یافته در نیروهای مسلح، با اطمینان وارد سطح جدیدی از همکاری های نظامی بین المللی شده است. ضمن اینکه فناوری های نظامی روسیه باید نسبت به نمونه های خارجی رجحان داشته باشند.

ولادیمیر پوتین با اشاره به عدم کفایت تنوع در تولیدات مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام نمود که شرکت های فعال روسیه در عرصه صنایع دفاعی تنها به روی سفارشات دفاعی تکیه نموده اند و اقدامات اجرا شده در جهت متنوع سازی تولیدات و بهبود اوضاع کافی نیست. وی گفت: این یک واقعیت است که آنچه انجام می گردد کافی نیست. فعلاً سفارشات دفاعی هنوز طبق معمول زیاد است، ولی نباید به این مسئله اکتفا گردد.

رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت نظارت کامل بر استقرار موشک های آمریکایی دارای برد متوسط و کوتاه، و در وهله نخست در خاک اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه تاکید نمود و اضافه کرد: در امسال، ایالات متحده عملاً گیمان مربوط به از بین بردن موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر را نابود کرد و به همیند لیل بسیار لازم است که بر امکان استقرار این نوع موشک ها از سوی آمریکا در مناطق مختلف دنیا، به خصوص اروپا و آسیا-اقیانوسیه نظارت کامل داشت.

وی در عین حال اعلام نمود که روسیه در سال 2020 وارد رقابت تسلیحاتی با آمریکا و سایر کشورهای ناتو نخواهد شد، ولی با مدرنیزه سازی نیروهای هسته ای راهبردی و توسعه انواع تسلیحات جدید که دشمنان بالقوه در اختیار ندارند، امنیت کشور را تقویت و تضمین خواهد نمود.

تأکید پوتین بر نقش نظامیان روسیه در برقراری صلح در سوریه

ولادیمیر پوتین در این نشست که به منظور ارزیابی از نتیجه سال 2019 تشکیل شد، تاکید نمود که نیروهای نظامی روسیه در دستیابی به صلح در جمهوری عربی سوریه نقش اصلی و بسیار مهمی ایفاء نموده اند .

پوتین اضافه کرد: اکنون نیز ارتش روسیه همچنان نقش اساسی در دستیابی به امنیت در سوریه بازی می نماید. نیروهای هوا-فضای روسیه و کشتی ها و زیردریایی های ناوگان دریایی، مستقر در فرودگاه هوایی حمیمیم و پایگاه دریایی بندر طوطوس، ضامن صلح و ثبات در این کشور هستند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام نمود که نمونه های جدید سلاح های موشکی-بمبی جنگنده سوخو- 57 ، بالگردهای میگ-28 ان.ام و نمونه تهاجمی هواپیمای بدون خلبان خودرو در سوریه مورد آزمایش قرار گرفته اند .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4804

به "پوتین از سلاح های آینده روسیه اطلاع داد که در دنیا نظیر ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین از سلاح های آینده روسیه اطلاع داد که در دنیا نظیر ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید