آشنایی با کتابخانه های مشهور اروپایی

به گزارش دَبی بلاگ، کتابخانه ها از دیرباز مراکز مهمی برای حفظ و اشاعه دانش و فرهنگ بوده اند. در اروپا، کتابخانه های متعددی وجود دارد که به دلیل معماری زیبا، مجموعه های کم نظیر و قدمت طولانی خود شهرت جهانی دارند. در این مقاله، به معرفی تعدادی از مشهورترین کتابخانه های اروپایی می پردازیم:

آشنایی با کتابخانه های مشهور اروپایی

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کتابخانه ملی فرانسه (Bibliothèque nationale de France)

کتابخانه ملی فرانسه یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان و همچنین قدیمی ترین کتابخانه عمومی در فرانسه است. این کتابخانه در سال 1368 میلادی توسط شارل پنجم تأسیس شد و در ابتدا تنها شامل مجموعه ای از دست نوشته های سلطنتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی فرانسه گسترش یافت و امروزه شامل بیش از 30 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، دست نوشته و سایر اسناد است.

کتابخانه ملی فرانسه در چهار مکان مختلف در پاریس پراکنده شده است که مهم ترین آنها سایت اصلی کتابخانه در خیابان ریشلیو است. این ساختمان در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و دارای معماری باشکوهی است. در سالن مطالعه اصلی کتابخانه، که با نام سالن لبروت (Salle Labrouste) شناخته می شود، می توانید در فضایی زیبا و آرام به مطالعه و تحقیق بپردازید.

کتابخانه بریتانیا (British Library)

کتابخانه بریتانیا بزرگترین کتابخانه ملی در جهان است و دارای مجموعه ای بیش از 150 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1753 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های موزه بریتانیا بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه بریتانیا گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه بریتانیا در ساختمان عظیمی در لندن واقع شده است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. این ساختمان دارای سالن های مطالعه متعددی است که هر کدام به موضوع خاصی اختصاص دارد. در کتابخانه بریتانیا می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه واتیکان (Vatican Library)

کتابخانه واتیکان قدیمی ترین کتابخانه عمومی در جهان است و دارای مجموعه ای بیش از 75 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1448 میلادی توسط نیکولاس پنجم تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از دست نوشته های پاپ ها بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه واتیکان گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه واتیکان در شهر واتیکان واقع شده است و به روی محققان و پژوهشگران از سراسر جهان باز است. با این حال، برای ورود به کتابخانه واتیکان باید مجوز کتبی از مقامات واتیکان دریافت کنید. در کتابخانه واتیکان می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، دین، فلسفه و هنر بپردازید.

کتابخانه بودلیان (Bodleian Library)

کتابخانه بودلیان قدیمی ترین کتابخانه دانشگاهی در جهان است و دارای مجموعه ای بیش از 13 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1602 میلادی توسط سر توماس بودلی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های وی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه بودلیان گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه بودلیان در ساختمان زیبایی در شهر آکسفورد واقع شده است. این ساختمان دارای سالن های مطالعه متعددی است که هر کدام به موضوع خاصی اختصاص دارد. در کتابخانه بودلیان می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه ملی اسپانیا (Biblioteca Nacional de España)

کتابخانه ملی اسپانیا بزرگترین کتابخانه ملی در اسپانیا است و دارای مجموعه ای بیش از 30 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1712 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های سلطنتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی اسپانیا گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی اسپانیا در ساختمان باشکوهی در شهر مادرید واقع شده است. این ساختمان در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است.

کتابخانه ترینیتی کالج (Trinity College Library)

کتابخانه ترینیتی کالج قدیمی ترین کتابخانه در ایرلند است و دارای مجموعه ای بیش از 6 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1592 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های اسقف اعظم ایرلند بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ترینیتی کالج گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ترینیتی کالج در ساختمان زیبایی در شهر دوبلین واقع شده است. این ساختمان دارای سالن های مطالعه متعددی است که هر کدام به موضوع خاصی اختصاص دارد. مشهورترین سالن مطالعه کتابخانه ترینیتی کالج، سالن کتاب طویل (Long Room Library) است. این سالن دارای 65 متر طول و 12 متر ارتفاع است و بیش از 200 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است.

کتابخانه سلطنتی دانمارک (The Royal Library Copenhagen)

کتابخانه سلطنتی دانمارک بزرگترین کتابخانه ملی در دانمارک است و دارای مجموعه ای بیش از 35 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1661 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های سلطنتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه سلطنتی دانمارک گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه سلطنتی دانمارک در ساختمان باشکوهی در شهر کپنهاگ واقع شده است. این ساختمان در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و دارای معماری زیبایی است. در کتابخانه سلطنتی دانمارک می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه ملی سوئد (The National Library of Sweden)

کتابخانه ملی سوئد بزرگترین کتابخانه ملی در سوئد است و دارای مجموعه ای بیش از 20 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1620 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های سلطنتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی سوئد گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی سوئد در ساختمان زیبایی در شهر استکهلم واقع شده است. این ساختمان در قرن بیستم میلادی ساخته شده است و دارای معماری مدرنی است. در کتابخانه ملی سوئد می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه ملی آلمان (The German National Library)

کتابخانه ملی آلمان بزرگترین کتابخانه ملی در آلمان است و دارای مجموعه ای بیش از 100 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1912 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های دولتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی آلمان گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی آلمان در دو مکان مختلف در فرانکفورت و لایپزیک واقع شده است. این دو ساختمان از نظر معماری بسیار متفاوت هستند، اما هر دو دارای فضای مناسبی برای مطالعه و تحقیق هستند. در کتابخانه ملی آلمان می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه ملی اتریش (The Austrian National Library)

کتابخانه ملی اتریش بزرگترین کتابخانه ملی در اتریش است و دارای مجموعه ای بیش از 12 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1526 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های امپراطور اتریش بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی اتریش گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی اتریش در ساختمان زیبایی در شهر وین واقع شده است. این ساختمان در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و دارای معماری باشکوهی است. در کتابخانه ملی اتریش می توانید به مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله تاریخ، ادبیات، هنر، علوم و فناوری بپردازید.

کتابخانه ملی پرتغال (Biblioteca Nacional de Portugal)

کتابخانه ملی پرتغال بزرگترین کتابخانه ملی در پرتغال است و دارای مجموعه ای بیش از 4 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1796 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های سلطنتی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی پرتغال گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی پرتغال در ساختمان زیبایی در شهر لیسبون واقع شده است. این ساختمان در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و دارای معماری باشکوهی است. در سالن مطالعه اصلی کتابخانه، که با نام سالن گائوتاما بودا (Sala Gautama Buda) شناخته می شود، می توانید در فضایی زیبا و آرام به مطالعه و تحقیق بپردازید.

کتابخانه ملی روسیه (Russian State Library)

کتابخانه ملی روسیه بزرگترین کتابخانه ملی در روسیه است و دارای مجموعه ای بیش از 45 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1862 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های موزه عمومی رومیانتسوف (Rumyantsev Public Museum) بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی روسیه گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی روسیه در ساختمان باشکوهی در شهر مسکو واقع شده است. این ساختمان در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و دارای معماری نئوکلاسیک زیبایی است. در سالن مطالعه اصلی کتابخانه، که با نام سالن اصلی (Main Hall) شناخته می شود، می توانید در فضایی زیبا و آرام به مطالعه و تحقیق بپردازید.

کتابخانه ملی لهستان (National Library of Poland)

کتابخانه ملی لهستان بزرگترین کتابخانه ملی در لهستان است و دارای مجموعه ای بیش از 20 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1927 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های کتابخانه عمومی وارسو (Warsaw Public Library) بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی لهستان گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی لهستان در ساختمان باشکوهی در شهر ورشو واقع شده است. این ساختمان در قرن بیستم میلادی ساخته شده و دارای معماری نئوکلاسیک زیبایی است. در سالن مطالعه اصلی کتابخانه، که با نام سالن اصلی (Main Hall) شناخته می شود، می توانید در فضایی زیبا و آرام به مطالعه و تحقیق بپردازید.

کتابخانه ملی ایتالیا (Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze)

کتابخانه ملی ایتالیا بزرگترین کتابخانه ملی در ایتالیا است و دارای مجموعه ای بیش از 7 میلیون کتاب، مجله، روزنامه، دست نوشته و سایر اسناد است. این کتابخانه در سال 1710 میلادی تأسیس شد و در ابتدا شامل مجموعه ای از کتاب های خانواده مدیچی بود. با گذشت زمان، مجموعه کتابخانه ملی ایتالیا گسترش یافت و امروزه شامل آثار ارزشمندی از سراسر جهان است.

کتابخانه ملی ایتالیا در ساختمان زیبایی در شهر فلورانس واقع شده است. این ساختمان در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و دارای معماری باشکوهی است. در سالن مطالعه اصلی کتابخانه، که با نام سالن میکل آنژ (Salone Michelangelo) شناخته می شود، می توانید در فضایی زیبا و آرام به مطالعه و تحقیق بپردازید.

انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4161

به "آشنایی با کتابخانه های مشهور اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کتابخانه های مشهور اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید