60 هزار بی سواد در لرستان وجود دارد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: همه دستگاه ها و نهادهای مختلف، صنایع، کارخانجات، بخش های مختلف دولتی و خصوصی در امر سوادآموزی آموزش وپرورش را همچون گذشته همراهی نمایند.

60 هزار بی سواد در لرستان وجود دارد

محمود ثمینی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان که امروز 18 شهریورماه برگزار گردید، ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی با اشاره به شعار سازمان یونسکو در این زمینه (آموزش و یادگیری سواد در بحران کویید 19)، اظهار کرد: ما پذیرفته ایم که آموزش را با کیفیت لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی ارائه دهیم و معتقدیم آموزش در هرحال نباید تعطیل گردد.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 هزار نفر بی سواد در استان لرستان وجود دارد بر ضرورت هدف گذاری با برنامه منسجم به منظور باسوادی این تعداد با موضوع آموزش وپرورش تاکید نمود و اضافه نمود: انتظار میرود که همه دستگاه ها و نهادهای مختلف و صنایع و کارخانجات و بخش های مختلف دولتی و خصوصی در امر سوادآموزی آموزش وپرورش را همچون گذشته همراهی نمایند.

معاون استاندار انسداد مبادی بی سوادی را به عنوان یکی از موثرترین راه های مقابله با این موضوع معرفی کرد و گفت: احصاء اطلاعات تمام افراد لازم التعلیم توسط ظرفیت های مختلف شناسایی مثل ثبت احوال و نهادهای حمایتی امری مهم و لازم است.

ثمینی با تقدیر از اقدامات اجرا شده در حوزه سوادآموزی، گفت: در لرستان حدود 17 درصد بی سوادی وجود دارد که زیبنده استان نیست.

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین و تامین مایحتاج بعضی خانواده ها و سایر ظرفیت های قانونی برای کاهش آمار بچه ها بازمانده از تحصیل تاکید نمود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به ظرفیت استانی شبکه افلاک اضافه نمود: با تفاهمی که در این جلسه صورت گرفت و طی جلسه هماهنگی بین دو دستگاه استفاده حداکثری در زمینه سوادآموزی انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11621

به "60 هزار بی سواد در لرستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 هزار بی سواد در لرستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید