8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران | سرویس سلامت - این نکته بدیهی است که نباید قبل از یک جلسه کاری مهم و یا یک قرار عاشقانه از مواد غذایی که باعث هالیتوسیس یا بوی دهان می شوند استفاده کرد اما گاهی ما به دلیل بی اطلاعی از این مواد غذایی در مواقع نامناسبی استفاده می کنیم و باعث آزار و تنفر دیگران می شویم. در اینجا فهرستی از این مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم تا در جلسات و دیدارهای مهم خود با دهانی خوشبو و احساسی عالی حاضر شوید.

8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می شوند

1. ساردین

ماهی ساردین بسیار خوشمزه و مفید است اما بوی قوی این ماهی خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنید در دهان شما باقی خواهد ماند. پس قبل از جلسه کاری هرگز ساردین مصرف نکنید. با خوردن این ماهی بوی دهان شما افزایش می یابد.

2. سیر

سیر جزو آن دسته سبزیجات است که بوی فوق العاده قوی و تندی دارد. مصرف سیر ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی بر هضم غذای شما داشته باشد و باعث گردد یک روز کامل و یا بیشتر بوی دهان پیدا کنید. بنابراین از مصرف این ماده غذایی پرخاصیت نیز باید قبل از جلسات کاری و یا مهمانی های مهم خودداری کنید. همچنین با خواندن مطلب از بین بردن بوی سیر دهان با 7 روش ساده می توانید مشکل خود را حل کنید.

بیشتر بدانید: خواص سیر و فواید دارویی و درمانی آن

3. کلم بروکسل

کلم بروکسل نیز دارای عطر و طعمی قوی است که این بو پس از صرف غذا برای مدت طولانی در دهان شما باقی خواهد ماند.

4. خیارشور

آیا عاشق طعم تند و شور خیارشور هستید؟ بهتر است این ماده غذایی ترد و خوشمزه را در اوقات تنهایی مصرف کنید و دیگران را آزار ندهید.

5. کاهو

اگر بعد از مصرف کاهو دندان های خود را مسواک نزنید، تکه های کاهو، لابلای دندان ها باقی مانده و باعث رشد و افزایش باکتری های موجود در دهان شده و به عاملی برای ایجاد بوی بد دهان تبدیل می شوند.

6. پیاز

پیاز هم مانند سیر دارای خواص فوق العاده ای است و برای سلامتی بسیار مفید است ولی به همان مقدار دارای اسانسی قوی است که باعث ایجاد بوی دهان می گردد و این بو خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کنید در دهان شما باقی می ماند.

مطالب مرتبط: خواص پیاز و کاربردهای درمانی بی نظیر آن

7. صدف خوراکی

علیرغم داشتن خواص فوق العاده و طعمی دلپذیر، این ماده غذایی نیز باعث ایجاد بوی بد در دهان می گردد. البته ذکر این نکته لازم است که صدف خوراکی آن قدرها هم بد بو نیست اما خب، به اندازه ای قوی هست که باعث گردد یک روز کامل دهان شما بو بدهد. نکته مهم تر این است که معمولا صدف های خوراکی را در یک ظرف پر از سیر طبخ می نمایند!

8. پنیر آبی یا بلوچیز

پنیر آبی یکی از خوشمزه ترین و البته گران قیمت ترین نوع پنیرهاست و از آنجا که نوعی کپک باعث تغییر رنگ و مزه آن می گردد، خوردن آن باعث ایجاد بوی بد در دهان خواهد شد.

برای از بین بردن بوی دهان با روش های خانگی می توانید به مقاله درمان بوی بد دهان در طب سنتی مراجعه کنید. شما نیز اگر تجربه ای در این زمینه دارید می توانید به وسیله بخش ارسال نظر پایین همین مطلب، آن را با ما در میان بگذارید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17716

به "8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می شوند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ماده غذایی که باعث تشدید بوی دهان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید