آمادگی ارتش برای یاری به حفظ امنیت در طرابلس

به گزارش دَبی بلاگ، جمعی از لبنانی ها با تظاهرات در بیروت و صیدا در جنوب لبنان با معترضان در شهر طرابلس اعلام همبستگی کردند. ارتش نیز برای یاری به حفظ امنیت و ثبات در طرابلس اعلام آمادگی کرد.

آمادگی ارتش برای یاری به حفظ امنیت در طرابلس

خبرگزاری ملی لبنان اعلام نمود، گروههای جنبش مدنی در میدان الشهدا در بیروت تجمع همبستگی با معترضان شهر طرابلس برگزار نموده و با حمل پرچم کشورشان شعارهای همبستگی با طرابلس و نیز شعارهایی علیه سیاست گرسنگی، سرکوب تظاهرکنندگان و استفاده از زور علیه تحرکات آنها سر دادند.

معترضان در شهر صیدا موج بازداشت ها در طرابلس را محکوم و تاکید کردند، به اقدامات و تحرکات خود تا زمان تحقق همه مطالبات به حق و قانونی ادامه خواهند داد.

معترضان سپس در مناطق مختلف صیدا راهپیمایی کردند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، ارتش لبنان هم برای حمایت از نهادهای امنیتی جهت حفظ امنیت و نظم در طرابلس و ممانعت از اغتشاش و ناامنی اعلام آمادگی کرد.

جان الشدیاق، مدیر عملیات ارتش در جریان نشست فرماندهی تیپ 12 پیاده نظام در طرابلس این خبر را اعلام نمود و گفت، ارتش آماده است تا در صورت لزوم با هدف حفاظت از صلح مدنی در طرابلس و جلوگیری از شورش از نهادهای امنیتی پشتیبانی فوری کند.

پیش از این سعد حریری، نخست مکلف لبنان از عدم ورود یگان های ارتش هنگام حمله معترضان به ساختمان شهرداری و مقرهای دولتی انتقاد نموده بود.

طرابلس در شرایط مالی بحرانی لبنان، صحنه اعتراضات مردمی به تصمیم دولت برای اعمال قرنطینه سراسری جهت مهار بحران کرونا است.

روز پنجشنبه در جریان درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی یکی از معترضان کشته شد. رسانه های محلی و شاهدان گزارش دادند که پلیس ضد شورش هنگامی که معترضان قصد حمله به یک ساختمان دولتی در طرابلس را داشتند به سمت آنها تیراندازی کرد. ده ها تن در این حادثه زخمی شدند. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15386

به "آمادگی ارتش برای یاری به حفظ امنیت در طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ارتش برای یاری به حفظ امنیت در طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید