اختلاف در کنگره بر سر شیوه رای گیری انتخابات، احتمال رای گیری با ایمیل

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که شیوع ویروس کرونا نگرانی های فزاینده ای را در آمریکا به وجود آورده است، نمایندگان کنگره بر سر نحوه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر به شدت اختلاف نظر دارند.

اختلاف در کنگره بر سر شیوه رای گیری انتخابات، احتمال رای گیری با ایمیل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که بعضی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پیشنهاد رای گیری با ایمیل را برای انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان 99) مطرح نموده اند، این پیشنهاد با مخالفت شدید جمهوریخواهان روبرو شده است.

دموکرات ها این پیشنهاد را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح نموده اند، ولی جمهوریخواهان نسبت به احتمال تقلب در صندوق های رای با روش رای گیری الکترونیکی ابراز نگرانی نموده اند.

نمایندگان دموکرات نیز معتقدند روش رای گیری سال جاری باید تغییر کند چرا که بسیاری از شهفرایندان آمریکایی به خاطر نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا حاضر نیستند در صف های طولانی بایستند.

طی سال های اخیر دموکرات ها رقبای خود در حزب جمهوریخواه را متهم نموده اند که با اتخاذ سیاست های ویژه ای در بعضی ایالت ها، قصد دارند فرایند رای گیری را دشوارتر و پیچیده تر نمایند.

فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی سال جاری پیچیده تر از قبل است که دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان و جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا را در اختیار دارند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد یاری اقتصادی 2 تا 4 میلیارد دلاری به ایالت های مختلف را برای برگزاری انتخابات مطرح نموده است. تمرکز اصلی پیشنهاد دموکرات ها برای اختصاص یاری اقتصادی به ایالت های مختلف در برگزاری انتخابات، تامین منابع اقتصادی لازم با هدف برگزاری الکترونیکی انتخابات است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز 7 آوریل در اظهارات کوتاهی ضمن مخالفت با برگزاری الکترونیکی انتخابات، گفت: صندوق های رای الکترونیکی یک خطر بسیار عظیم برای این کشور است.

البته وی اذعان نموده است که ماه گذشته در رقابت های مقدماتی حزب جمهوریخواه در فلوریدا با ایمیل رای داده است.

این در شرایطی است که نظرسنجی رویترز ایپسوس نشان می دهد که 72 درصد آمریکایی ها که شامل 79 درصد دموکرات ها و 65 درصد جمهوریخواهان است، از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی حمایت نموده اند تا از این راه از گسترش و شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7903

به "اختلاف در کنگره بر سر شیوه رای گیری انتخابات، احتمال رای گیری با ایمیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف در کنگره بر سر شیوه رای گیری انتخابات، احتمال رای گیری با ایمیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید