ژاپنی نسبتاً پیروز

به گزارش دَبی بلاگ، بازار داغ کراس اوورهای متوسط و کوچک رقابت را در این کلاس نفس گیر و حساس نموده است. شاید حتی این روزها سدان ها نیز این طور در رقابت تنگاتنگ نباشند. این رقابت تا جایی مهم شده است و توجه عموم آن قدر به این کلاس جلب شده که حتی چینی ها نیز چند سالی است شاسی بلندها را در لیست تولیدات خود گنجانده اند. در ایران نیز این کلاس خودرو بسیار محبوب شده و افراد زیادی خودروهای متوسط یا کوچک این کلاس را به سدان های شهری ترجیح می دهند. همین امر موجب شده تا واردنماینده ها سعی در وارد کردن نمونه های متنوع در این کلاس نمایند تا بتوانند بازار خوبی داشته باشند. اوتلندر هم در همین بازار داغ وارد کشور شد و کار سختی را برای رقابت با برندهایی که سابقه بیشتری در کشور داشتند شروع کرد. با هم رقابت سخت این خودروی ژاپنی را دنبال می کنیم تا ببینیم تا چه حد پیروز عمل نموده است.

ژاپنی نسبتاً پیروز

مقایسه فیس لیفت 2016 تیپ 5 با هیوندای سانتافه 2.4 فیس لیفت 2016

هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین شاسی بلندها در ایران است که از زمان ورودش به کشور معمولاً در بین پرفروش ترین شاسی بلندها بوده است. یکی از دلایل این محبوبیت و فروش خوب شاید طراحی زیبای ظاهری آن باشد. چهره این خودرو همیشه متناسب و جذاب طراحی شده و نمی توان گفت در برابر میتسوبیشی فیس لیفت کدام برتر است. طراحی داخلی سانتافه 2016 نیز مانند همه مدل ها و نسل های قبلی اش به شدت جذاب و چشم نواز است. ارگونومی مناسب و متریال عالی و عایق بندی خوب خودرو آن را در سطحی بالاتر از رقیبش قرار می دهد. البته باید در نظر گرفت تیپ 5 اوتلندر در بعضی بازارها به غیر از ایران قابلیت سفارش ردیف سوم جایگاه را دارد ولی سانتافه فاقد این قابلیت است. در حقیقت بعد از فیس لیفت، این امکان از مشتریان ایرانی اوتلندر گرفته شد تا ایرانی ها فقط بتوانند نسخه 7 جایگاه اوتلندر را خریداری نمایند.

هردو خودرو موتورهای 2.4 لیتری 4 سیلندر و 16 سوپاپی دارند. حداکثر قدرت سانتافه 185 اسب بخار است با 240 نیوتن متر گشتاور و حداکثر قدرت اوتلندر 170 اسب بخار است با 232 نیوتن متر گشتاور. سقف سرعت هر دو 190 کیلومتر بر ساعت است، اما شتاب صفر تا صد سانتافه 11.6 ثانیه است درحالی که این عدد در اوتلندر از 10.5 ثانیه بالاتر نمی رود. مصرف سوخت ترکیبی سانتافه 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی اوتلندر 9.3 لیتر. در این بخش مقایسه نیز می توان گفت رجحان نسبی با سانتافه است؛ اما نباید فراموش کرد که اوتلندر خودرویی دودیفرانسیل 3 حالتی است با قفل الکترونیکی؛ یعنی قابلیت آف رود دارد. همین قابلیت موجب شده تا کمپانی تولیدنماینده روی سیستم تعلیق و هندلینگ آن بیشتر کار کند و درنتیجه خودرویی نرم و راحت چه در شهر و چه مسیرهای بیرون شهری را در اختیار راننده قرار دهد؛ اما سانتافه با وجود سیستم تعلیق خوب و هندلینگ مناسب، هنگامی که از همه ظرفیتش استفاده گردد کمی خشک و کوبنده نشان می دهد.

از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هم باید گفت هردو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی هستند؛ اما سانتافه به عنوان یک کره ای فعال از امکانات رفاهی کامل تری برخوردار است. هرچند قیمت آن نیز بالاتر از اوتلندر است.

مقایسه فیس لیفت 2018 تیپ 5 با نیسان ایکس تریل فیس لیفت 2018

از نظر ظاهری تریل جذاب و جوان پسند است و بعد از فیس لیفتی که در سال 2017 روی آن اعمال شد، چهره ای خشن تر و بِروزتر به خود گرفت. در کل شاید بتوانیم بگوییم اوتلندر به خودروی افراد میان سال شباهت بیشتری دارد و به نظر می رسد با گذر زمان دیرتر قدیمی و تکراری می گردد اما تریل برای جوانان محبوب تر ظاهر شده است. داخل کابین نیز تریل از نظم ژاپنی نیسان بهره برده و چهره ای ساده اما منظم و رضایت بخش دارد اما اوتلندر کمی شلوغ و نامنظم به نظر می آید. هردو خودرو از کیفیت متریال و ساخت و مونتاژ بالایی برخوردار هستند.

تریل دارای یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر است با 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور. درمقابل اوتلندر را داریم با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندرش و سقف قدر 170 اسب بخار و گشتاور 232 نیوتن متر. تا اینجا دو ژاپنی خوش ساخت عملکرد یکسانی از خود نشان می دهند؛ اما شتاب صفر تا صد تریل 9.8 ثانیه است و سقف سرعتش 210 کیلومتر در ساعت، درحالی که شتاب صفر تا صد اوتلندر 10.5 ثانیه است و سقف سرعتش 190 کیلومتر در ساعت. مصرف سوخت ترکیبی تریل 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است و مصرف اوتلندر 9.3 لیتر. همین قدرت کمتر روی کاغذ موجب شده است تا در مواقعی که اوتلندر سنگین است شتاب و قدرت کمتری نسبت به تریل از خود نشان دهد.

از نظر امکانات رفاهی و سطح ایمنی هردو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی هستند. اوتلندر یک ایربگ زانویی راننده از ایکس تریل بیشتر دارد. هر دو خودرو دارای قابلیت اتوهلد و کنترل ترمزها در پیچ هستند. به طورکلی ایکس تریل امکانات بیشتری مانند رادار تابلو خوان، سیستم صوتی پیشرفته، گرمکن جایگاه های عقب، سنسور خروج از لاین، سنسور نقطه کور و هشدار تصادف جلو دارد.

از نظر قیمت نیز باید گفت نیسان ایکس تریل کمی گران تر از میتسوبیشی اوتلندر است اما درعوض بازار خرید و فروش دست دوم بهتری دارد.

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: دیوار
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1464

به "ژاپنی نسبتاً پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی نسبتاً پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید